سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح های عمرانی و اعتبارات جاری این دانشگاه با توجه به اینکه کل خراسان جنوبی را پوشش می‌دهد، نیازمند حمایت و توجه بیشتر است.

رئیسون در نشستی با حضور رئیس گروه بودجه جاری دفتر امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به تشریح برخی از مشکلات اعتباری دانشگاه و واحد‌های تابعه پرداخت.

او افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی از مناطق محروم کشور است، انتظار می‌رود طرح های عمرانی همچنین اعتبارات جاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مورد حمایت و توجه بیشتر سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گیرد.

بنا به این گزارش مواردی از جمله چالش‌های بیمارستان‌ها، شبکه‌های بهداشت و درمان، کسری اعتبارات حقوق و کارانه پزشکان، پرداخت‌های پرسنلی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان، بازخرید مرخصی آنان، تسهیلات رفاهی و اسکان دانشجویان و هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر از جمله غذای دانشجویان در این نشست بررسی شد.

پرداخت حق‌التدریس و طرح تمام وقتی، نبود تکافوی درآمد‌های اختصاصی مراکز درمانی نظر به حاکمیتی بودن تعداد زیادی از بیمارستان‌های استان از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس گروه بودجه جاری دفتر امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور هم ضمن قول مساعد برای حل مشکلات اعتباری دانشگاه، از پرداخت بخش اول پاداش بازنشستگان سال ۱۴۰۰ در مهر امسال خبر داد.

 قاسمی با سفر به شهرستان‌های فردوس و بشرویه از نزدیک طرح های عمرانی شبکه‌های بهداشت و درمان این ۲ شهرستان را بررسی کرد و در نشستی با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی و جانشین ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره مشکلات اعتباری دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

رئیس گروه بودجه جاری دفتر امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه علاوه بر بازدید از برخی طرح های عمرانی و بیمارستان حضرت رسول (ص)، از زمین اختصاص یافته به دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس که اخیرا مجوز کمیسیون ماده ۲۳ آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شده است، بازدید کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.