مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در دهه پایانی صفر حدود ۱۴۰۰ نیروی امدادگر و نجاتگر در قالب تیم‌های امداد و نجات با همراهی ۶۰ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و ۲ بالگرد امدادی در محور‌های منتهی به مشهد به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

محسن ذاکریان مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اجرا شدن طرح همسفران خورشید از ۲۷ شهریور تا ۶ مهر ماه با مشارکت نیرو‌های امداد و نجات ۱۵ تا ۲۰ استان کشور گفت: ۱۰۶ پایگاه ثابت، قرارگاهی و سیار در این ایام به زائران و مجاوران خدمت‌رسانی خواهد کرد. همچنین در این ایام به پایگاه‌های ثابت بین شهری جهت خدمت‌رسانی بهتر، نیرو و تجهیزات بیشتری اضافه خواهد شد.

او در خصوص اقلام دارویی موجود در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری و شهری جمعیت افزود: با توجه به اینکه مقدار دارو‌های مصرفی ما محدود و در حد درمان‌های سرپایی است، در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در بخش لجستیک کمبود‌هایی از جمله ۱ فروند بالگرد، ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس داریم. بنا شده که به زودی جمعیت هلال‌احمر کشور این دستگاه‌ها را فراهم کرده و به ما تحویل دهد.

ذاکریان با اشاره به خدمت‌رسانی اعضای جوانان جمعیت هلال احمر در قالب طرح خادم‌الرضای شهر بهشت، بیان کرد: این خدمات شامل مشارکت و همکاری در طرح‌های ویلچررانی، طرح سحاب ثامن و راهنمای زائران است. همچنین حدود ۵۰۰ نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر در طرح همسفران خورشید و پایگاه‌های امداد و نجات حریم رضوی مشارکت خواهند کرد.

او در رابطه با خدمات جمعیت به زائران پیاده خارجی تصریح کرد: خدماتی از جمله واکسیناسیون و غربالگری از گذشته وجود داشته و در حال حاضر نیز جمعیت هلال احمر در این زمینه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. همچنین تیم‌های امدادی جمعیت بر خلاف سنوات گذشته در مسیر‌های ورودی و خروجی زائران در مرز مستقر خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.