مسئول ستاد اربعین سازمان حج و زیارت در سامرا از حضور بی سابقه زائران در سامرا و ارائه خدمات به آنان در این شهر مقدس خبر داد.

ابراهیم محمودی گفت: امسال با توجه به محدودیت دوساله در اعزام زائران اربعین ناشی از شرایط کرونایی زائران به صورت چشم گیری در سامرا حضور داشتند و حال و هوای معنوی بی بدیلی در شهر حاکم بود.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود غذا و آب در شهر وجود نداشت، افزود: باوجود گرمای شدید هوا در سامرا در این ایام، حضور زائران بسیار قابل توجه بود و کوچک‌ترین نارضایتی در چهره زائران و عاشقان اهل بیت (ع) مشاهده نمی‌شد.

مسئول ستاد اربعین سازمان حج و زیارت در سامرا با بیان اینکه در ایام اربعین جمعیت بی شماری از زائران ایرانی به زیارت امامین عسکریین (ع) در شهر مقدس سامرا مشرف می‌شدند، اعلام کرد: پس از حضور زائران ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین در روز‌های منتهی به اربعین، حضور زائران کشور افعانستان در سامرا پررنگ به نظر می‌آمد و همچنین زائران دیگر کشور‌ها از جمله لبنان، پاکستان و ... در سامرا حضور داشتند.

محمودی با بیان اینکه امسال برای اولین بار ستاد سازمان حج و زیارت در شهر مقدس سامرا در ایام اربعین راه اندازی شد، گفت: در کنار نیرو‌های ستادی سازمان حج و زیارت، ۸ تن از کارگزاران استان گیلان در سامرا خدمات ۲۴ ساعته امداد و راهنمایی به زوار ارائه می‌کردند و در این ایام امداد رسانی به ۱۲۰ زائر گمشده در سامرا انجام گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار