مدیرکل گمرک استان همدان گفت:میزان صادرات امسال کالا از گمرک استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۴۷ درصد افزایش داشته است.

جواد محمدی گفت: این میزان افزایش در صادرات متعلق به کالا‌های غیرنفتی است .

او با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های صادراتی به سمت محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت می‌کندگفت: در این مدت صادرات محصولات صنعتی استان همدان ۱.۶ برابر و محصولات معدنی ۳.۲۶ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه در صادرات برخی از محصولات کشاورزی همچون سیر و کشمش رتبه نخست کشور را داریم گفت: همدان در حوزه گردشگری ظرفیت‌ و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری مناسبی دارد و می‌توان از این راه برای ارزآوری استفاده کرد.

محمدی گفت:به علت برخی از موارد بررسی شده، کارت‌های بازرگانی حدود ۴۰ تن از صادرکنندگان استان همدان تعلیق شده است.

رحمان نادی دبیر اتاق تعاون استان همدان هم گفت: میانگین صادرات شرکت‌های تعاونی سالانه ۴۰ میلیون دلار است و امسال ۱۲ میلیون دلار  کالا به خارج از کشور‌ صادر شده است.

محصولات شرکت‌های تعاونی استان همدان بیشتر به کشور‌های عراق، کویت، اوکراین، امارات و افغانستان صادر شده است .

نادی با اشاره به اینکه ۱۷۸ شرکت تعاونی در استان همدان کارت بازرگانی دارند افزود:یکی از شرکت‌های تعاونی استان همدان قراردادی به ارزش ۲۰ میلیون دلار برای صادرات نهاده‌های دامی منعقد کرده است که با احتساب آن آمار صادرات استان افزایش می‌یابد.

مواد غذایی، ترشی، شوری، مصالح ساختمانی، سرامیک، سازه‌های سبک و چینی آلات بیشتری حجم صادرات شرکت‌های تعاونی استان را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.