مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر از فاقدان شناسنامه این استان در سال‌های اخیر سجل دریافت کردند.

رضا راحت دهمرده  اظهار داشت: با وجود سابقه طولانی و قدمت ثبت احوال در سیستان و بلوچستان و اجرای طرح‌های مختلف در سال‌های دور کماکان افرادی مدعی داشتن تابعیت ایرانی و فاقد شناسنامه هستند.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون تعداد ۱۰ هزار پرونده سرپرست خانوار فاقد شناسنامه در شورای تامین و هیات سه نفره ثبت احوال سیستان و بلوچستان مورد بررسی و پالایش قرار گرفت که از این تعداد بیش‌از هشت هزار پرونده تایید و برای ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر سجل صادر شد.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افراد فاقد شناسنامه باید ایرانی بودن خود را با سند و مدرک ثابت کنند، بیان کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل، وظیفه ثبت احوال تشکیل پرونده برای افراد فاقد شناسنامه و مشکوک تابعین است اما بررسی میدانی در رابطه با مشخص شدن هویت و تابعیت این افراد از طریق مراجع ذیصلاح (اطلاعاتی و انتظامی) انجام می‌شود.
وی ادامه داد: برای حل مشکل فاقدان شناسنامه، این افراد باید با استفاده از مستندات لازم در اداره ثبت احوال تشکیل پرونده دهند و مستندات مربوط به اثبات نسب از جانب پدر ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار