کشور با وقوع پدیده فرو نشست زمین روبه رو است

معاون هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور بر وقوع پدیده فرو نشست زمین و سرعت پیشرونده آن در استان‌های کشور، هشدار داد.

رسول حسام معاون هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از طرح‌های پیشگیرانه مدیریت بحران کشور با وقوع پدیده فرو نشست زمین گفت: این معضل به شدت در حال پیشروی است و دیر یا زود همه استان‌ها را کاملاً فراخواهد گرفت و هم اکنون نیز فرونشست زمین در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و تهران بیش از سایر استان‌ها دیده شده است.

او افزود: اجرایی شدن فوری طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری برای جلوگیری از پیشروی فرونشست زمین، علت وقوع آن را عامل انسانی دانست و از مردم برای پیشگیری از وقوع این پدیده کمک خواست.

معاون هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: مدیریت منابع آب، استفاده بهینه از سفره‌های زیر زمینی و جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیر زمینی از مولفه‌هایی است که سرعت فرونشست زمین را کند می‌کند.

حسام بیان کرد: بااینکه فراگیر شدن الگوی کشت متناسب با آب موجود در بخش کشاورزی هم راهکاری است که باید وزارت کشاورزی و وزارت نیرو آن را عملیاتی کنند

او تصریح کرد: در استان‌هایی که با کمبود شدید آب روبه هستیم، نباید محصولاتی تولید شود که به آب زیادی نیاز دارد.

معاون هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: با انتقاد از اینکه تهیه پیوست کاهش خطرپذیری برای طرح‌های توسعه‌ای تاکنون مغفول مانده است، از دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها خواست از اجرای طرح‌های فاقد این پیوست اجتناب کنند و براساس بند ح ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور، تهیه پیوست کاهش خطر را برای تمام طرح‌های توسعه‌ای دستگاه‌ها الزامی اعلام کرد.

 حسام در سفر به خراسان رضوی از مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد، مرکز پایش تصویری و مدیریت هوشمند شرکت آب و فاضلاب مشهد و طرح کنترل سیلاب در دشت ارغوان طرقبه بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.