رئیس تیم آمایش صنعتی وزارت صمت:

طرح آمایش سرزمین در ۷۰ درصد استان‌ها پایش شده است

رئیس تیم آمایش صنعتی وزارت صمت گفت: طرح آمایش سرزمین در ۷۰ درصد استان‌ها پایش شده و سایر استان‌ها نیز در هفته‌های آینده پایش می‌شود.

آقای محمدی در جلسه راهبری آمایش سرزمین استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس طرح آمایش در برخی نقاط کمتربرخوردار نیاز است طرح‌ها و صنایعی ایجاد شود که این مناطق شناسایی و برای تصمیم‌گیری به وزارت فرستاده شد.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری ۹۴ طرح صنعتی دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد و با اشتغال بالای ۵۰ نفر در اولویت است که به سازمان مطالعات و بهره‌وری اعلام شده تا با برطرف کردن موانع زمینه اشتغال سریع ایجاد شود.

محمدی خاطرنشان کرد: صنعتی شدن یک منطقه به تقاضای بخش خصوصی برای ایجاد صنعت بستگی دارد و اگر ظرفیت‌هایی در منطقه وجود داشته باشد قطعا اقبال سرمایه‌گذاران به آن منطقه خواهد بود.

مشاور صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور افزود: زیرساخت‌های درست، سرمایه‌گذاران کل کشور و حتی خارج از کشور را جذب منطقه می‌کند که در این خصوص پرداخت تسهیلات، ایجاد زیرساخت‌های درست و حل مشکلات و اختلافات در دستور کار صمت و شهرک‌های صنعتی است.

در این نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان تصویب شده، اما هنوز لیست طرح‌ها جز به جز به استان اعلام نشده است.

سجاد رستمی گفت: در طرح آمایش سرزمین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ۴۵۰ شهرستان کشور بررسی شده و بر اساس آن کشور از لحاظ وضعیت صنعت به چهار ناحیه محروم تا بیش‌برخوردار تقسیم‌بندی می‌شود.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برخی نواحی به لحاظ صنعتی توسعه لازم را نداشته که قرار است با کمک سازمان‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری، در این مناطق سرمایه‌گذاری شود.

رستمی اظهار داشت: تلاش شده محدودیت‌ها رفع شود تا محرومیت‌های زیرساختی به حداقل برسد و با ارائه تسهیلات طرح‌های نیمه‌تمام هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان تصویب شده، اما هنوز لیست طرح‌ها جز به جز به استان اعلام نشده است.


بیشتر بخوانید


گروه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جمع آوری اطلاعات براساس آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری در این حوزه به شهرکرد آمده بودند تا بتوانند گزارشی از اولویت‌های سرمایه گذاری در این استان به همراه سایر استان‌ها را ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار