با احیای خط تولید لوکوموتیو در شرکت واگن پارس مپنا شرایط تامین نیاز ناوگان ریلی کشور به نیروی محرک کشش تامین شده است.

با تولید لوکوموتیو پارس ۳۳ در شرکت واگن پارس مپنا  در اراک ضمن ورود ایران به جمع چهار کشور سازنده این لوکوموتیو در دنیا با بومی‌سازی بیش از ۲ هزار قطعه تخصصی و تکنیکال به ازای تولید هر دستگاه بیش از ۲ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی محقق شده است.

شاهرخی مدیرکارخانه واگن پارس مپنا در این زمینه گفت: با اخذ سفارش تولید ۱۰ دستگاه لوکوموتیو پارس ۳۳ خط تولید لوکوموتیو در این کارخانه احیا شده و با استفاده از دانش انباشته و بومی سازی قطعات، ظرفیت تولید سالانه ۴۰ دستگاه لکوموتیو در واگن پارس مپنا فراهم شده است.

شاهرخی افزود: پارس ۳۳ لوکوموتیو سازگار با اقلیم متفاوت آب و هوایی و با ۳ هزار و ۳۰۰ اسب بخار قدرت کشندگی است که در کشور‌های آمریکا، کانادا و کره جنوبی تولید می‌شود و در بسیاری از کشور‌های دنیا در حال سیر و ارائه خدمات است.

او اضافه کرد: علیرغم نیاز راه آهن کشور به نیروی محرک کشش یا همان لوکوموتیو نبود سفارش جدید تهدید جدی برای تداوم تولید لوکوموتیو در این شرکت صنعتی است.

مدیرکارخانه واگن پارس مپنا اراک ادامه داد: با تحویل تمام سفارش ۱۰ دستگاه لوکوموتیو پارس ۳۳ به ناوگان ریلی کشور طی دو ماه آینده سفارش جدیدی برای تداوم فعالیت سالن تولید لوکوموتیو در واگن پارس مپنا وجود ندارد.

او گفت: این در حالی است که خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم در بازدید از ظرفیت‌های تولید در واگن پارس مپنا بر توجه حداکثری به ظرفیت‌های داخل و سفارش بموقع برای تولید و تامین لوکوموتیو را ضروری دانسته و گلایه مندی بخش تولید تجهیزات ریلی از واردات واگن و لوکوموتیو را یادآور شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.