بیشترین پروند‌های وارده به تعزیرات حکومتی با ۲ هزار و ۴۲ فقره مربوط به قاچاق فرآورده‌های سوختی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی در دومین کارگروه انجام اقدامات و تدابیر پیشگیری در حوزه قاچاق کالا و ارز گفت: این میزان پرونده از ابتدای سال تا روز گذشته به ارزش ۵۲۸ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال و چهار میلیون یکصد و چهل و چهار هزار لیتر گازوئیل کشف شده است که خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی و کشفیات در حق دولت ثبت شد.

او افزود: جریمه افراد دوتا چهار برابر ارزش ریالی کشفیات است.

حسن پور همچنین در خصوص قاچاق دام زنده گفت: ۴۱ فقره پرونده به ارزش چهل میلیارد ۸۲۵ میلیون ریال با ۳ هزار و ۹۹ رأس گوسفند و بره بوده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: این افراد بدون بارنامه و گواهی بهداشتی و پلاک گوش و عدم رعایت ضوابط توسط نیروی انتظامی پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

حسن پور افزود: تاکنون از ابتدای سال دوهزار و ۹۶۰ فقره ورودی پرونده با ۵۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه را داشته ایم.

او همچنین گفت: ۲ هزار و ۶۳۹ فقره مختومه‌ها بوده است و ۹۶۰ میلیارد ۷۸۰ میلیون ریال با ۲۰۱ درصد افزایش محکومیت در حق دولت داشته ایم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این کارگروه گفت: با توجه به ابلاغ برنامه‌های پنج ساله مقام معظم رهبری با اولویت توسعه و عدالت اقتصادی و توجه به اهمیت کنترل قاچاق کالا و ارز این کارگروه تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا افزود: برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز هم مردم و هم مسئولان باید به این موضوع واقف باشند.

او اظهار کرد: مردم با استفاده از کالای ایرانی و کمک به رونق تولید داخل می‌توانند کالای قاچاق را از سطح جامعه حذف کنند و مسئولان هم باید با انجام تدابیر و سیاست گذاری‌های درست امر قاچاق را برای قاچاقچیان بی فایده کنند تا آن‌ها تمایل به قاچاق را از دست بدهند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی موضوع قاچاق سوخت را یکی از چالش‌های بزرگ استان دانست و افزود: با توجه به لزوم کنترل مصرف سوخت اخیرا طرحی در سطح کشور تهیه و اجرا شده است.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: این طرح با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی و کنترل مصرف سوخت و رسیدن به استفاده واقعی و کوتاه کردن دست قاچاقچیان امری ضروری است.

او  هشداری برای رانندگان خودرو‌های حامل سوخت داد و گفت: شناسایی، توقیف و برخورد با این خوردور‌ها در دستور کار است و پلاک‌های این خودرو‌ها توسط شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی به دادستانی برای اعمال قانون معرفی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.