یاد و خاطره شهدای شهریور و مهرماه استان قزوین برگزار شد .

سرهنگ امیری مقدم، مسئول بنیاد جفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهریور و مهرماه استان قزوین و مراسم میهمانی لاله‌ها گفت: چهل و دو سال از شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می‌گذرد.

سرهنگ امیری مقدم افزود: در چنین ایامی جنگ را به کشور ما که انقلاب اسلامی در آن نوپا بود و با مشکلات عدیده‌ای از جمله رویارویی با استکبار جهانی، تسخیر لانه جاسوسی، بلوکه شدن اموال و دارایی‌های کشور، بحران‌های داخلی برای تجزیه کشور دست و پنجه نرم می‌کرد، در این شرایط یک جنگ تمام عیار و با حمایت همه کشور‌ها از سوی صدام حسین به ایران تحمیل شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از نظریه پردازان دانشگاهی معتقد بودند در شرایط کشور در سال ۵۷ جنگ می‌توانست به نفع عراق رقم بخورد، اما با مقاومت نیرو‌های مسلح و خانواده ها، جنگ تحمیلی به گونه‌ای دیگر رقم خورد.
مسئول بنیاد جفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: حضور رزمندگان در جبهه‌های نبرد ۸ سال دفاع مقدس سرنوشت این جنگ ناجوانمردانه را به نفع جمهوری اسلامی رقم زد.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدای دفاع مقدس به استقلال دست پیدا کردیم و شهیدان رجایی، بابایی، لشکری و ابوترابی‌ها در مکتب امام و دفاع مقدس تربیت شدند که نمونه آن‌ها در جنگ‌های امروزه دنیا اصلا وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.