آغاز به کار نخستین اندیشکده حکمرانی کشور در کرمان

نخستین اندیشکده حکمرانی استانی کشور، امروز با حضور روسای دانشگاه‌ها و نخبگان دانشگاهی در کرمان آغاز به کار کرد.

نگاهداری، رئیس پژوهشکده مجلس شوای اسلامی در حاشیه آغاز به کار نخستین اندیشکده حکمرانی کشور در کرمان گفت: راه اندازی اندیشکده‌ها در استان‌های مختلف کشور برای افزایش مشارکت نخبگان و اساتید دانشگاهی در رسیدن و تحقق اهدافی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است.

او افزود: حکمرانی، یکی ازپیچیده‌ترین موضوعاتی است که در جوامع مختلف به آن اهمیت داده می شود و برای حکمرانی صحیح و موفق باید راهکار‌های موثر و برنامه‌های دقیق و مدون باشد.

 به گفته نگاهداری اندیشکده حکمرانی کشور قرار است در استان‌های مختلف نیز ایجاد شود.

 مهرابی، معاون اقتصادی استاندار کرمان هم در مراسم آغاز به کار اندیشکده حکمرانی در کرمان گفت: اصلاح قوانین منطقه‌ای در استان‌ها بر اساس نیازسنجی‌ها مهم است و نحوه شاخص‌ها و سنجش‌ها باید اصلاح و تمام نیازمندی‌های هر منطه براساس محرومیت ها سنجیده و برنامه ریزی صورت گیرد.

او افزود: برای استانی مانند کرمان نخبگان و اساتید باید برای قانون معادن و ثروت این استان و چگونگی استفاده از سرمایه‌های آن راهکار‌هایی پیشنهاد دهند و نظریات مفید و موثری را ارائه کنند.

زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نگاه به آینده، تحلیل‌های ترکیبی از مسائل مختلف و اولویت بندی مسائل در بخش‌های مختلف می تواند محور‌های اصلی این اندیشکده‌ها برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان‌ها باشد.

او افزود: اگر بخواهیم در این زمینه موفق شویم نخبگان باید به دوراز هر نگاه سیاسی این موضوعات را پیگیری کنند و با نگاه توسعه‌ای گام در این مسیر بردارند.

در این مراسم همچنین برخی اساتید و روسای دانشگاه‌های استان هم با بیان دیدگاه‌ها خود در زمینه راه اندازی این اندیشکده‌ها بر توجه به ظرفیت‌های هر منطقه تاکید کردند.

تشکیل نشدن خوشه‌های صنعتی و تولیدی در استان کرمان، جهت دارشدن اقتصاد همراه با فرهنگ و توجه به ظرفیت‌های علمی استان کرمان از دیگر مواردی بود که نخبگان خواستار آن شدند.

همچنین در آیین بهره برداری ازاولین اندیشکده حکمرانی کشور در کرمان احکام اعضا این اندیشکده تقدیم اعضا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار