بختیاری:

دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، نشان می‌دهد که همه ارکان نظام از جمله دانشگاه‌ها بایستی در حوزه تحقیقات، تلاش مضاعف داشته باشند.

حسن بختیاری  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تحقیقات مسئله محور از موضوعات مغفول در حوزه تحقیقات بوده و هدف دانشگاه علوم پزشکی زنجان، هدایت حوزه تحقیقات به سمت مسائل و مشکلات کلیدی جامعه است.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان سرقطب کلان منطقه‌ ۶ آمایشی کشور نقش ویژه‌ای در هم‌افزایی دانشگاه‌های قطب ۶ دارد و می‌تواند منشاء قدم‌های بزرگی برای استان و کلان منطقه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تحقیقات مسئله محور، از موضوعات مورد تأکید دانشگاه بوده و در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان هم گفت: حوزه تحقیقات از معاونت‌های زیرساختی دانشگاه است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او  با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه پایه و اساس استقلال کشور، پژوهش است، افزود: بنا به فرموده رهبر انقلاب، کشور بدون تحقیق و پژوهش، نمی‌تواند در مقابل مستبدان و زورگویان بایستد.

 مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طبق فرامین رهبری پژوهش باید بر پایه نیاز‌های کشور باشد، یادآور شد: در حوزه پژوهش باید اهداف ملی، منطقه‌ای و استانی تعریف شود چراکه نیاز‌های استان‌های مختلف، با توجه به شرایط اقلیمی و زیرساختی آن‌ها متفاوت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.