نماینده مردم شهرستانهای زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به محرومان، ایتام و نیازمندان از شئون ولایت است.

 نماینده مردم شهرستانهای زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته امداد یک‌ نهاد بابرکت انقلابی در نظام اسلامی است که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت، مأمن نیازمندان، ایتام و محرومان است و خدمت در کمیته امداد به عنوان توفیق الهی نصیب امداد گران شده است.

حجت‌الاسلام‌ باقری افزود: رسیدگی به ایتام و نیازمندان از شئون ولایت است که در دین مبین اسلام هم بسیار تاکید شده است وامروز کمیته امداد این وظیفه مهم را برعهده دارد.

او گفت: کمیته امداد به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از بیت ولایت از ابتکارات ارزشمند و ماندگار امام راحل در راستای تحقق شعار انقلاب یعنی حمایت از محرومین و مستضعفین است .

 نماینده مردم شهرستانهای زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه دقیق شناسایی نیازمندان واقعی برای ارائه خدمات معیشتی وتوانمندی از سوی نهاد مقدس کمیته امداد ، ادامه داد: در کنار خدمت رسانی در بخش معیشتی وتوان افزایی، رویکرد توانمندسازی این نهاد باید با جدیت و برجسته تر از گذشته دنبال شود .

حجت‌الاسلام‌ باقری با بیان اینکه دغدغه مجلس انقلابی به محرومان  و تصویب قوانین  مربوط برای حمایت از محرومان  همواره مورد تاکید وتوجه نمایندگان مجلس بوده است، گفت: ظرفیت سازی در حوزه توانمند سازی و خدمت رسانی به نیازمندان و کمک به تسهیل گری در ماموریت کمیته امداد که همان محرومیت زدایی ومبارزه با فقر است، در رأس برنامه های مجلس بوده و با همین نگاه اولویت ویژه ای به امور محرومان در قوانین و لوایح تصویب شده داده می شود.

او با اشاره بر اینکه شناسایی و هدایت صحیح استعدادها در مسیر توانمند سازی نیازمندان می تواند تسهیل گری کند، افزود: بر همین اساس باید تلاش شود فرآیند توانمند سازی نیازمندان به صورت یک کار عالمانه و دقیق دنبال گردد تا اثر بخشی و خروجی لازم را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.