نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: این جریان عظیم خدمت و این همه شور و حس خوب باید به خوبی مستند و روایت شده و به اطلاع مردم برسد.

 نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقوامات لازم و با اهمیت در جریان خدمت مردمی و پویش‌هایی مثل هر خانه یک زائرسرا پوشش خوب رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی به مردم است.

او افزود: این همه ارادت و شور خدمت را باید روایت کرد و به گوش مردم رساند. تیم‌های رسانه‌ای و مستندسازان باید از خاطرات زائر و میزبانان آن‌ها در این ایام مستند‌های فاخر تهیه کنند. این شور و اشتیاق و این حس خوب چیز کمی نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما مخلصانه در اینجا کار می‌کنید، اما جامعه بیش از مقداری که به این خدمات احتیاج دارد به این احتیاج دارد که بگویند چه کاری دارد انجام می‌شود و این حال خوب منتقل شود و این مهم است.

پژمانفر بیان کرد: با توجه به اینکه در فضای رسانه و مجازی حضور داریم جامعه ما به خصوص دهه هشتادی‌ها برای این حرف‌ها مشتاق هستند، که این‌ها را به سمت این حرکت‌ها بکشانند و نقش‌آفرینی داشته باشند.

پویش هرخانه یک زائر سرا بین‌المللی می‌شود

جوادعلما مدیر کانون خادمین امام رئوف و مسئول پویش هر خانه یک زائر سرا گفت: پویش هر خانه یک زائرسرا در سال ۹۸ راه‌اندازی شد، در آن سال توفیق داشتیم حدود ۲۰۰ منزل را پای کار آوردیم و بیش از ۳۵۰ زائر را در آنجا اسکان دادیم، همزمان با شیوع کرونا مدتی کار تعطیل شد و از سال گذشته کار را دوباره شروع کردیم.

او افزود: امسال کار ما تفاوت‌هایی پیدا کرده است؛ می‌خواهیم کار را با جدیت در سال ادامه دهیم و مجوز رسمی با نام کانون خادمیاری "خادمین امام رئوف" از آستان قدس گرفته شده است.

مدیر کانون خادمین امام رئوف و مسئول پویش هر خانه یک زائر سرا  ادامه داد: سه گام برای این طرح در نظر گرفته شده؛ در گام اول به مجاورین امام هشتم فراخوان دادیم تا در سال یک یا چند روز منزل خود را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم در گام اول تعداد به عنوان مثال هزار منزل را به صورت ثابت هر ماه در لیست اسکان داشته باشیم، گام دوم در نظر داریم در سه امام‌زاده منتسب به امام رضا (ع) شیراز، قم، شهرری همین طرح را اجرا کنیم تا مشهدی‌ها هم بتوانند در سفر‌های زیارتی به این شهر‌ها از اسکان رایگان بهره‌مند شوند.

علما بیان کرد: بعد از شکل‌گیری کار در سطح کشور وارد گام سوم و حوزه بین‌الملل می‌شویم که در این مرحله هدف ما کربلا و نجف است. تلاش خواهیم کرد در آنجا نیز ظرفیت اسکان صلواتی را نه فقط برای اربعین بلکه برای تمام سال و به صورت تمام وقت ایجاد کنیم و در نهایت یک تبادل در سطح ملی و بین‌المللی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: مجاورین و زائرین از طریق سایت razavi.city و شماره تماس ۹۰۰۰۲۰۰۸ می‌توانند رر این پویش ثبت نام کنند.

مدیر کانون خادمین امام رئوف و مسئول پویش هر خانه یک زائر سرا  تاکید کرد: چهار خدمت عمده تعریف شده است. در حوزه اسکان که چند مدل داریم. در برخی منازل مجاور و زائر در یک خانه هستند و میزبان از میهمانان خود پذیرایی می‌کند؛ در برخی موارد واحد مستقل و با تجهیزات در اختیار زائر قرار می‌گیرد و صاحبخانه حضور ندارد، حالت سوم ویلا‌های شخصی در اطراف شهر هستند و حالت چهارم پیلوت، حیاط، حسینیه و فضا‌های این چنینی بزرگ است که گروه‌های کوچک را به صورت جمعی اسکان می‌دهیم.

علما اظهار کرد: عده‌ای از همشهریان نیز که امکان اسکان زائر را ندارند با وسیله نقلیه خدمت‌رسانی می‌کنند، یک عده نیز طبخ غذا را انجام می‌دهند و همچنین سایر خدمات.

او افزود: در منازلی که صاحبخانه حضور ندارد، غذای مورد نیاز را به کمک همین خادمان افتخاری حمل و نقل به درب منزل زائران ارسال می‌کنیم. برخی نیز که قادر به ارائه این خدمات نیستند می‌توانند از طریق نذورات نقدی به رونق این خدمت‌گزاری بیفزایند.

مدیر کانون خادمین امام رئوف و مسئول پویش هر خانه یک زائر سرا ادامه داد: در خصوص ایمنی و مسائل امنیتی نیز برگه‌های هشداری توسط افراد فعال در پویش آماده شده و در اختیار منازل قرار می‌دهیم. علاوه بر این به صورت مستمر نیز بازرسی و سرکشی را در صورت کار یک گروه ویژه قرار داده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
چه طرح خوبی. خوش بسعادت کسانی که امکانش رو دارن و در این طرح شرکت کردند.