فرماندار شهرستان آوج گفت:با اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های این شهرستان، آوج به قطب کشاورزی دیم در استان قزوین تبدیل شده است.

حسین حسین خانی فرماندار آوج گفت: با اختصاص ۲۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، آوج به قطب کشاورزی دیم استان تبدیل شده است.

حسین خانی افزود: امسال بیش از یک سوم مساحت در نظر گرفته شده برای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در شهرستان آوج عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرستان آوج در کشاورزی دیم ظرفیت‌های بالقوه بالایی دارد و اجرای این طرح‌ها می‌تواند این ظرفیت و استعداد‌ها را بالفعل کند.

فرماندار شهرستان آوج گفت: بیشتر اراضی اختصاص یافته به این طرح برای کشت گندم که محصولی مهم و استراتژیک به شمار می‌رود، در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان مشارکت کننده در اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از کمک‌های فنی و اعتباری دولت بهره می‌شوند، گفت: این طرح ضمن کمک به تقویت امنیت غذایی جامعه موجب اشتغالزایی و درآمدزایی برای خانوار‌های روستایی می‌شود.

طرح جهش تولید در دیمزار‌ها امسال برای دومین سال متوالی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سطح ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در دست اجراست.

شهرستان آوج با مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و آبگرم در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.