عضو شورای شهر تهران گفت:برای تعمیرات اساسی۱۷۰ دستگاه واگن، ۶۸۰ میلیارد تومان و برای اورهال ۶۸۰ دستگاه اتوبوس ۲۷۲ میلیارد تومان مورد نیاز است.

سید جعفر تشکری هاشمی گفت: ضعف در نگهداشت سبب شد که علاوه بر کاهش کمیت، کیفیت ناوگان نیز تنزل کند و این عوامل در کنار شیوع کرونا دست به دست هم دادند تا در دو سال و نیم اخیر تعداد سفرهای روزانه با وسایل نقلیه عمومی و سهم ناوگان حمل و نقل همگانی در سفرهای درون‌شهری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر، تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به زیر۲۰۰۰ دستگاه و آمار سفر روزانه از طریق ناوگان اتوبوسرانی به کمتر از ۸۰۰ هزار سفر تنزل یافته است، افزود: از حدود ١٥٠٠ دستگاه واگن متروی تهران، نزدیک به نیمی از آن‌ها نیز نیازمند اورهال (تعمیرات اساسی) هستند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی باید در قالب برنامه‌های میان‌مدت دنبال شود اما برای عبور از وضعیت اورژانسی حمل و نقل شهری که عموماً در نیمه دوم سال، مسائل و مشکلات آن افزایش می‌یابد، می‌توان با تزریق مبلغی به مراتب کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان ناوگان حمل و نقل عمومی را احیاء کرد، اظهارکرد: این مبلغ در مقیاس بودجه‌های رایج برای اجرای مأموریت‌های کلیدی مدیریت شهری، رقم قابل توجهی به شمار نمی‌آید و تنها حدود دو درصد از بودجه سال ١٤٠١ شهرداری تهران را شامل می‌شود اما با آن تا پایان امسال می‌توان کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی به شهروندان در ناوگان حمل و نقل همگانی را به صورت محسوسی ارتقاء داد.

تشکری هاشمی در مورد پیشنهاد اختصاص اعتبار ۹۵۲ میلیارد تومانی به حمل و نقل شهری توضیح داد: در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه واگن نیازمند اورهال است که هزینه تعمیر اساسی هر دستگاه واگن، ۳ تا ۴ میلیارد تومان برآورد می‌شود و علاوه بر آن، ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده را نیز در صورت اورهال می‌توان وارد خطوط کرد که هزینه تعمیر اساسی هر دستگاه اتوبوس نیز ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار