فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

حادثه امروز زاهدان تروریستی بود

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گوی تلویزیونی با تشریح حادثه امروز در زاهدان این عملیات را تروریستی خواند.

سردار احمد طاهری گفت: همزمان با خاتمه نماز جمعه اهل تسنن زاهدان و خروج نمازگزاران از مصلی تعدادی از افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری ۱۶ که در نزدیک مصلی بود کردند که بلافاصله با واکنش سریع ماموران مواجه شدند و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

وی افزود: در این درگیری تعدادی زیادی از مهاجمان و تروریست‌ها (به دلیل جمعیت زیادی آماری فعلا در دست نیست) در چند هسته به سمت نمازگزاران و کلانتری تیراندازی کردند و اقدامات تروریستی خود را انجام دادند.

طاهری اظهار داشت:در این اقدام تروریستی تعدادی کشته و مجروح شدند و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی نیز در این درگیری مجروح شدند.

وی در مورد آمار رسمی تعداد کشته شدگان و مجروحین گفت: اعلام آمار دقیق نیاز به بررسی بیشتر دارد.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در مورد تعداد ماموران پلیس به شهادت رسیده در این درگیری نیز گفت: تا به این لحظه آماری نداریم در مورد تعداد مجروحان نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

طاهری در ادامه افزود: پلیس پس از اقدام تروریستی وارد عمل شد و اقدامات مقابله‌ای انجام گرفت، تعدادی از مهاجمان شناسایی و دستگیر شدند، تعدادی سلاح نیز از مهاجمان بدست آمده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی گفت: آنچه برای پلیس مهم است این است که این افراد تروریست و از جا‌های مختلف به اینجا آمده بودند که در بحث‌های تجزیه طلبی نیز محرک افراد بودند.

طاهری اظهار داشت: خوشبختانه با آگاهی مردم و همکاری آنان تعدادی از آن‌ها شناسایی شدند.

وی در پاسخ به این سئوال که به سایر کلانتری‌ها هم حمله شده است گفت: به سه کلانتری دیگر حمله شده، اما خوشبختانه خیلی شدید نبود و تنها حمله به کلانتری مصلی شدید بود که خسارتی هم به آن وارد شده است.

طاهری در مورد وضعیت امنیت مردم در زاهدان هم گفت: اوضاع در ارامش است و پلیس و دستگاه امنیتی پای کار است.

او افزود: بزرگان و متنفذین و علما هم همکاری خوبی داشتند و شرایط به ست و سوی آرامش است.

وی از مردم خواست همکاری و مساعدت خود را پلیس و دستگاه‌های امنیتی داشته باشند.

طاهری در مورد امن بودن محله شیر آباد گفت: مشکلی نیست و در سایر جا‌ها نیز نیرو‌های امنیتی و پلیس با اقتدار در بخش‌های مختلف شهر مستقر هستند و اجازه هیچ تحرکی را به مهاجمان نخواهند داد.

وی تصریح کرد: پلیس حفاظت و حراست از امنیت مردم و اماکن دولتی را بر عهده دارد و با اقتدار جلوی افراد فرصت طلب ایستاده است و به سازی اعمالشان خواهند رسید.

طاهری اضافه کرد: امار رسمی کشته شدگان و مجروحان را در ساعات آینده اعلام خواهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
خدا لعنتتنان کند‌تروریستاها چکار به مر دم ونیروهای امنیتی دارید دم نیرو ها گرم کا همه جا حاضر ونقشه شوم اینها را دفع میکنند درود خداوند برشما بردران جان برکف مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
تعدادی از تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و متحدانش حادثه امروز در زاهدان دستگیر شدند.
گروهک تروریستی «جیش‌الظلم مورد حمایت آمریکا و متحدانش» مسئولیت حادثه در زاهدان را برعهده گرفت.
در حادثه تروریستی زاهدان ۱۹ نفر جان باختند.
آخرین اخبار