معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: معلم‌ها و دانش آموزانی که دارای علائم سرماخوردگی هستند، به مدرسه نروند.

بانشی با اشاره به بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس کهگیلویه و بویراحمد با یک هفته تاخیر گفت: این تاخیر با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش و به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیردار به دلیل بازگشت زائران اربعین حسینی اتفاق افتاد.

وی به انجام بازرسی از نحوه رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی در مدارس استان همزمان با بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: مدیران باید از ورود معلم‌ها و دانش آموزان دارای علائم سرماخوردگی و مشکوک به بیماری کرونا جلوگیری کنند.

بانشی می‌گوید: همچنین والدین باید از فرزند دارای علائم مشکوک به سرماخوردگی و کووید-۱۹ در منزل مراقبت کرده و از حضور وی از مدرسه و کلاس درس خودداری کنند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ براساس آیین نامه ستاد ملی کرونا، استفاده از ماسک، تهویه کلاس‌ها با باز کردن پنجره‌ها، رعایت بهداشت محیط و ضد عفونی روزانه سطوح در مدرسه و کلاس درس الزامی است.

بانشی بر آموزش راهکار‌های رعایت بهداشت فردی توسط والدین به دانش آموزان، استفاده از ماسک در مدرسه و کلاس، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، استفاده از مواد ضد عفونی کننده و استفاده از وسایل شخصی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.