احداث مجتمع‌های آبرسانی عشایری نیازمند تامین اعتبار

مدیرکل عشایر اصفهان گفت: احداث مجتمع‌های آبرسانی عشایری در استان با هدف تامین آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی مستلزم تامین اعتبارات است.

مختار اسفندیاری گفت: احداث مجتمع‌های آبرسانی عشایری در استان با هدف تامین آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی مستلزم تامین اعتبارات است.تامین آب دائم بهداشتی از جمله ضروریات جامعه عشایری است، زیرا بهبود رفاه و حفظ سلامت این قشر پرتلاش را به همراه خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات، لازمه اجرای طرح‌های آبرسانی و دیگر پروژه‌های مرتبط است اظهارداشت: تامین بخش قابل توجهی از گوشت و محصولات کشاورزی کشور توسط عشایر انجام می‌شود، بنابراین توجه و حمایت از آنان اهمیت دارد.

مدیرکل عشایر اصفهان با بیان اینکه احداث مجتمع‌های آبرسانی در این منطقه سالانه بطور متوسط برای ۵۰۰ خانوار انجام می‌شود، ادامه داد: در سال جاری حفر چاه آب آشامیدنی و اجرای شبکه داخلی برای عشایر عرب جرقویه واقع در شرق اصفهان را در دستور کار داریم.

اسفندیاری با اشاره به اینکه طول این شبکه ۶ کیلومتر است، تصریح کرد: برای آن ۱۰ کیلومتر شبکه برق نیز اجرا می‌شود.

او با اشاره به دیگر پروژه‌های مرتبط با تامین آب خاطرنشان کرد: امسال آبرسانی سیار برای سه هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری در استان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.