معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : طی سال‌های اخیر تلاش شده تا شعار "گردشگری در دسترس برای همه گردشگران" در کرمانشاه تحقق پیدا کند.

علی صابر معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه همه افراد باید به صورت مساوی به خدمات گردشگری دسترسی داشته باشند، گفت : "گردشگری در دسترس" اصطلاحی است که از حدود ۱۳ سال پیش در دنیا مطرح شد و به دنبال این بود تا سفر را برای سه گروه از مردم شامل کودکان، معلولین و سالمندان راحت‌تر کند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه در دنیای امروز تکنولوژی بسیار رشد کرده، اما در بسیاری از مناطق دنیا افراد معلول، زنان باردار و سالمندان برای سفر رفتن با مشکلاتی روبرو هستند، بنابراین گردشگری در دسترس می‌تواند به این دسته از افراد هم کمک کند تا بدون مشکل چندانی مسافرت کنند و از دیدن جاذبه‌های مختلف لذت ببرند.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: برای تحقق این هدف، در بحث تاسیسات گردشگری، سرمایه گذارانی که می‌خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند را مکلف کرده ایم تا ضوابط و استاندارد‌های لازم را برای ارائه خدمات به معلولین، کودکان، زنان باردار و سالمندان فراهم کنند.

وی تاکید کرد: البته برخی از تأسیسات گردشگری استان که سابقا احداث شده‌اند، این ضوابط را در ساخت و ساز بنا رعایت کرده اند، اما برخی دیگر از تأسیسات گردشگری ما بویژه میهمانسرا‌هایی که در اطراف میدان آزادی قرار دارند، فاقد این استاندارد‌ها هستند که در نظر داریم با ارائه تسهیلات آن‌ها را برای بازسازی مجدد تشویق کنیم.

صابر با بیان اینکه این استاندارد در برخی از جاذبه‌های گردشگری استان هم رعایت شده، عنوان کرد: در حال حاضر در مجموعه تاق بستان شرایطی فراهم شده که افراد معلول و سالمندان راحت‌تر از این اثر ارزشمند باستانی بازدید کنند.

به گفته این مسئول، قرار است برای محوطه جهانی بیستون هم وسایل نقلیه سازگار با محیط خریداری و بکارگیری شود.

وی یادآورشد: در سایر جاذبه‌های تاریخی استان هنوز این زیرساخت فراهم نشده، اما در دستور کار قرار دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.