مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان در مراسم بهرهبرداری از ۱۰ کیلومتر بزرگراه بادرود – کاشان گفت: تکمیل بزرگراه بادرود – کاشان بخشی از کریدور شمال – جنوب کشور است که تا پیشازاین یک پروژه پایانناپذیر بود؛ اما با تلاش و پیگیریهای بخشهای مختلف این پروژه به ثمر نشست.
علیرضا صلواتی افزود: هر روز شاهد وضعیت نامناسب این جاده و حوادثی که در آن رخ میداد بودیم که با بررسیهای کارشناسی و حمایتهای انجام شده رفع مشکلات و موانع در دستور کار قرار داده شد.
به گفته مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان امروز این پروژه تکمیل و بارها از مسیر بازدید شد تا ایمنی آن نیز از نزدیک سنجیده شود.
صلواتی در مورد ارزش ریالی این پروژه گفت: بودجه اختصاص یافته برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که ارزش فعلی آن ۱۵۰۰ میلیارد ریال است.
او اظهار کرد: دو تقاطع در ادامه این جاده خواهیم داشت که در حال حاضر به شکل دوربرگردان هم سطح است؛ اما در آینده بهشرط تأمین اعتبار تقاطع غیرهمسطح ابوزیدآباد هم که بهنوعی دغدغه مردم است در این جاده اجرایی میشود.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان گفت: همه اقدامات عمرانی که در حوزه راه، راهآهن و آزادراهی در کشور انجام میشود متوجه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور است؛ این در حالی است که در کل استان و شهرهای کوچک و بزرگ آن، شرکت باید خدمترسانی کند و حجم کار بسیار زیاد است.
صلواتی با بیان اینکه در شرایط سخت فعلی فعالیتهای عمرانی مطلوبی در استان و کشور رخ میدهد افزود: در شرایطی که با معضل تورم و کمبود اعتبار روبرو هستیم هر قطعهای که در این کشور ساخته میشود و هر سنگی که بر روی سنگ گذاشته میشود ایثاری انجام شده است.
او با انتقاد از اینکه گاهی مقایسه نادرست صورت میگیرد و ایران با سایر کشورها قیاس میشود توضیح داد: باید شرایط سایر کشورها در تمام ابعاد با کشور ما مقایسه شود، باید بدانیم کشورهای دیگر با جنگ نابرابر تحریم روبرو نبودهاند و سالهای ویرانی جنگ تحمیلی را پشت سر نگذاشتهاند این حجم از فشار بدون شک میتوانند موانعی بزرگ برای پیشرفت و توسعه باشند که با حضور مسئولان انقلابی و مردمی که پای آرمانهایشان ایستادهاند تا حدودی در جهت غلبه بر این مشکلات موفق بودهایم.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان در ادامه به برخی از پروژههای عمرانی استان اشاره کرد و گفت: شرکت ساخت در استان اصفهان ۱۶ پروژه فعال دارد همچنین در استانهای جنوبی کشور در بحث آزادراهها ۳ پروژه آزادراهی فعال وجود دارد که پروژههای بزرگی محسوب میشوند.
صلواتی تأکید کرد: با افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز امسال ۱۰ درصد به طول آزادراههای کشور اضافه میشود و مسیر اصفهان به شیراز ۱۳۰ کیلومتر کوتاهتر میشود از سوی دیگر در حوزه راهآهن ۲ پروژه مهم در دستور کار داریم که راهآهن اصفهان به شهرکرد ۶۲ درصد پیشرفت زیرسازی و راهآهن سریعالسیر هم در محدوده اصفهان تا قم ۷۰ درصد پیشرفت زیرسازی داشته است.
او اضافه کرد: ۳ پروژه آزادراهی دیگر جز برنامههای این شرکت است و تا ۳ ماه آینده درصورتیکه بتوانیم قرارداد مشارکت را منعقد کنیم شروع خواهد شد.
صلواتی به ۳ مناقصه دیگر که جزو پروژههای آتی استان اصفهان هستند اشاره کرد و گفت: تا دو ماه آینده تقاطع غیرهمسطح راوند ورودی شهر کاشان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد که در مصوبات سفر استانی رئیسجمهور به استان اصفهان نیز پیشبینیشده مورد ارزیابی قرار میگیرد.
او اظهار کرد: مسیر حنا به قدمگاه و اتصال آن به آزادراه اصفهان شیراز هم به مناقصه گذاشته شده است. از سوی دیگر اسناد مناقصه بن - داران و مسیر چوپانان به جندق برای رفتن به مناقصه آماده شده است.
اصفهان مرکز ثقل حملونقل کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با اشاره به اینکه در حوزه حملونقل فعالیتهای مطلوبی در استان اصفهان انجام شده است گفت: مرکز ثقل حملونقل کشور اصفهان است به همین منظور برنامه وزارت راه و شهرسازی برایناساس بوده تا برنامههای عمرانی در حوزه حملونقل اصفهان با اولویت پیگیری شود چرا که اثرات آن برای تمام کشور است.
خیراله خادمی افزود: هر محوری که از تمام نقاط ایران بیاید باید از گوشهای استان اصفهان عبور کند این در حالی است که وضعیت و ظرفیت خاص این استان در بار داراست باعث شده اصفهان کانون بزرگ حملونقلی کشور قلمداد شود.
او در ادامه به جایگاه کشور در حوزه حملونقل اشاره کرد و گفت: کشور تقسیمکننده حملونقل دنیا است، در تاریخ کریدورهایی مثل جاده ابریشم و سایر کریدورهای تاریخی از ایران عبور کردهاند.