رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: دانش‌آموخته دکتری تخصصی زیست فناوری میکروبی در پژوهش رساله دکتری خود موفق به طراحی و ساخت واکسن ژنی با فرمولاسیون‌های مختلف شد.

ابراهیم رحیمی اظهار داشت: توحید پیری دانش‌آموخته دکتری تخصصی زیست فناوری میکروبی بیوتکنولوژی میکروبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، شهریورماه ۱۴۰۱ از رساله دکتری خود با موفقیت دفاع کرد و فارغ‌التحصیل شد.

وی افزود: هیئت داوران مرکب از دکتر بهناز صفار و دکتر سمیه رئیسی از دانشگاه شهرکرد، دکتر الهه تاج‌بخش از دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با حضور دکتر عباس دوستی به عنوان استاد راهنما و دکتر سیدعباس میرزایی استاد مشاور دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به این رساله نمره ۲۰ و درجه عالی اعطا کردند.


بیشتر بخوانید


رحیمی اضافه کرد: از رساله دانش‌آموخته دکتری تخصصی زیست فناوری میکروبی (بیوتکنولوژی میکروبی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تاکنون سه مقاله ISI و یک مقاله علمی و پژوهشی استخراج شده است.

توحید پیری دکتری تخصصی زیست فناوری میکروبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اظهار داشت: این واکسن به عنوان یکی از مهم‌ترین پاتوژن‌های خطرناک در دهه‌های اخیر شناخته شده است که عفونت‌های خطرناکی مانند باکتریمی، عفونت‌های تنفسی و ادراری، ذات‌الریه، اندوکاردیت و عفونت‌های زخم را ایجاد می‌کند.

وی گفت: توسعه واکسن‌های نوین، روشی مناسب و مقرون به صرفه برای جلوگیری از گسترش عفونت‌های A. baumannii است و از این رو در این مطالعه برای ایجاد یک واکسن مؤثر و قوی، واکسن ژنی با فرمولاسیون‌های مختلف طراحی و ساخته شدند.

پیری ادامه داد: گروه زیست شناسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از سال ۱۳۸۸ با راه‌اندازی کارشناسی میکروبیولوژی کار خود را آغاز کرد و اکنون با دارابودن رشته‌های ژنتیک، زیست فناوری و میکروبیولوژی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی یکی از مهم‌ترین گروه‌های تحصیلی دانشکده علوم پایه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار