معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردکان گفت: با فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم، این شهرستان باید مقصد گردشگری و توریسم شود.

رضا رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردکان روز یکشنبه در نشست فعالان گردشگری شهرستان اردکان با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان گفت: شهرستان اردکان با دارای آثار تاریخی و فرهنگی، در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری و جذب توریست آن‌چنان موفق نبوده‌ایم.

او با بیان اینکه لازم است ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان به خوبی معرفی شود، تصریح کرد: پول سازترین صنعت، صنعت توریسم و گردشگری است.

معاون فرماندار اردکان اظهار داشت: اردکان با وجود کویری بودن، زیبایی‌هایی دارند که کمتر شناخته شده است، از آن جایی که ما این شهر را تنها به عنوان مناطقی خشک و بی آب و علف می‌شناسیم گا‌ها در حق آن‌ها کوتاهی کرده و لذت بردن از مناظر بکر و بی‌نظیر آن‌ها را از دست می‌دهیم.

رضایی یادآور شد: از جمله زیباترین مناطق کویری کشورمان یزد است که اردکان دومین شهر پرجمعیت این استان و نمونه کوچکی از گردهم آیی برترین نمونه‌های سازه خشتی و گلی در جهان می‌باشد.

او با اشاره به اینکه نباید فراموش کنیم که اردکان ۲ بافت تاریخی که یکی در منطقه شریف آباد است و محل سکونت زرتشتیان محترم به صورت زنده و پویا می‌باشد ادامه داد: بافت مرکز شهر که داخل حصار می‌باشد و یکی از بزرگ‌ترین بافت‌های خشتی استان یزد در قلب شهر است که مساحتی افزون بر ۵۰ هکتار دارد.

این مسئول افزود: اردکان دارای هشت موزه از جمله مفاخر، گنجینه ایثار و شهادت، مردم شناسی، گنجینه قنات، آسیاب دزک، موزه فرش، موزه فرهنگ و نان و نمک می‌باشد.

او با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۲۰ بومگردی است که فقط ۱۱ مورد بومگردی آن فعال است گفت: اردکان دارای چهار هتل که شامل باغسرا، جهانگردی، بهار و کاریز است که به نظر می‌رسد زیرساخت مناسبی برای توسعه گردشگری خارجی و داخلی ندارد.
رضایی افزود: در این شهرستان ۲ انجمن چارسوق کویر و حامیان میراث کهن فعال هستند و بقیه انجمن‌ها لازم است فعالیت خود را از سر بگیرند.

رضایی با بیان اینکه تور گردشگری که شهرستان را معرفی کند نداریم که این لازمه صنعت گردشگری است گفت: در حال حاضر  یک هزار اثر تاریخی و فرهنگی شهرستان اردکان شناسایی شده که ۲۴۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در ادامه نشست فعالین گردشگری در این نشست به بیان دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات خود در خصوص رونق و توسعه صنعت گردشگری در شهرستان اردکان پرداختند.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهر‌های عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار