زیرا آگهیهای آنها کنار توئیتهایی مربوط به هرزنگاری کودکان ظاهر میشد. شرکتهای DIRECTV و Thoughtworks نیز از توقف انتشار آگهی هایشان در توئیتر خبر دادند.
طبق تحقیق جدید گروه «Ghost Data»، برندهای مختلف از والت دیزنی گرفته تا NBCUniversal و کوکاکولا تا یک بیمارستان مخصوص کودکان جزو ۳۰ شرکتی هستند که آگهی هایشان در پروفایل حسابهای کاربری نمایش داده شد که حاوی لینکهایی به محتوای سواستفاده از کودکان بود.
برخی از توئیتهای حاوی کلید واژههای مرتبط به «تجاوز» و «نوجوانان» کنار توئیتهای تبلیغاتی شرکتهای بزرگ دیده میشد. در یک مثال توییتی تبلیغاتی برای کفش و زیورآلات در کنار توئیتی هرزنگارانه درباره نوجوانان منتشر شده بود.
دیوید مادوکز رییس برند کول هان در این باره میگوید: ما وحشت کردیم. یا توئیتر باید این چالش را برطرف کند یا ما آن را به هر شیوهای که بتوانیم برطرف میکنیم و این امر شامل نخریدن تبلیغ از توئیتر نیز میشود.
«سلست کارزول» سخنگوی توئیتر در بیانیهای اعلام کرد: این شرکت به هیچ وجه هرزنگاری کودکان را قبول نمیکند و مشغول سرمایه گذاری منابع مالی برای حفظ ایمنی کودکان از جمله استخدام کارمندان جدید برای تعیین سیاست و اجرای راه حلهایی جدید است.
همچنین به گفته او توئیتر از نزدیک مشغول همکاری با مشتریان تبلیغاتی و شرکایش است تا گامهایی برای پیشگیری از این وضعیت اتخاذ کند.