فرماندار ویژه شاهرود گفت: اغتشاش‌های اخیر اگرچه خسارت‌های سخت و دردناک داشت اما نقطه قوتی برای نظام، جامعه و مدیریت عالی کشور بود تا افراد نقاب بر چهره بهتر شناخته شوند.

جلالی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود گفت: تشکل‌های مردمی در این شرایط بحرانی در کنار نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه ایستادند تا از آرمان‌های خود دفاع کنند که این امر جای تقدیر دارد.

وی به طرح مردمی‌سازی یارانه های اشاره و اضافه کرد: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در آغاز فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت که یکی از ظرفیت‌های مهم در تحقق آن، کمک بسیج و سپاه در نظارت بر بازار بود.

جلالی با بیان اینکه دشمنان انقلاب از تعاملات اقتصادی کشور در چند روز گذشته نگران هستند، افزود: تعاملات بسیار خوبی با کشورهای عضو پیمان شانگهای و برخی از کشورهای اورآسیا انجام و این مهم موجب نگرانی غربی‌ها شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در این نشست گفت: بیماری‌های غیر واگیر از جمله قلبی و عروقی، تنفسی، دیابت و سرطان علت‌های اصلی مرگ و میر در کشور است.

حسین شیبانی با بیان اینکه برای پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها باید فرهنگ سازی شود، افزود: یکی از مهمترین راهکارها برای پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها ترغیب مردم به ورزش کردن و تغذیه سالم است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر سالانه ۳۸ میلیون نفر را در دنیا می‌کشد، ابراز داشت: این شمار ۶۰ درصد از مرگ و میر در جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار