مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: تا یک ماه آینده تمامی مبلغان طرح امین به ۳۰۰ مدرسه استان معرفی خواهند شد که۶۰ درصد مبلغان طرح امین را خواهران تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی ابواسحاقی گفت: به منظور استفاده از توان روحانیون در مدارس برای تربیت‌دینی و اسلامی دانش‌آموزان، تا یک ماه آینده ۳۰۰ نفر از روحانیون و طلاب حوزه‌های علمی خواهران و برداران استان در ۳۰۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای طرح امین مشغول به خدمت می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی مبلغ به آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بر عهده حوزه علمیه برادران استان است و افزون بر ۶۰ درصد مبلغان طرح امین امسال را خواهران تشکیل می‌دهند و سال گذشته ظرفیت مبلغان استان ۵۰ نفر بود که امسال ظرفیت استان برای جذب ۳۰۰ نفر افزایش یافته است و مراحل مصاحبه، گزینش، شناسایی توانمندی‌ها و پذیرش این مبلغان توسط حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


سعیدی یادآور شد: هر مبلغ طرح امین ضمن انجام کار‌های فرهنگی که در سطح مدارس انجام می‌شود، در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی صبحگاه مدارس و برگزاری نماز جماعت مشارکت دارند و با همکاری با معاونین پرورشی مدارس به سوالات مذهبی و شرعی دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

وی تاکید کرد: ساعات تدریس کلاسی هنوز در اختیار مبلغان طرح امین قرار نگرفته است و این از نواقص این طرح امین که امیدواریم این نقیصه بزودی در آینده برطرف شود.

مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ارزیابی مبلغان طرح امین به صورت مستمر انجام می‌شود و مبلغان ماهانه گزارش عملکرد خود در مدارس را به معاونت تبلیغ استان ارایه می‌دهند و فعالیت این مبلغان در این معاونت بررسی می‌شود و هر مبلغ در هر ماه باید ۱۰۰ ساعت فعالیت فرهنگی و دینی داشته باشد.

وی اظهار داشت: مبلغان طرح امین در استخدام آموزش و پرورش نیستند و برای استخدام مانند سایر متقاضیان باید در آزمون‌های جذب مدرس آموزش و پرورش شرکت کنند و گزینش‌ها و دوره‌های مربوطه را بگذرانند.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون۵۰۰ مبلغ برادر و خواهر در نقاط مختلف استان در قالب طرح‌هایی مانند هجرت، بینات و نسیم رحمت در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت‌های تبلیغی و نشر فرهنگ اسلامی هستند.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه در طرح نسیم رحمت، روحانیون در مناطق مختلف فعالیت‌های تبلیغی به منظور مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را انجام می‌دهند.

سعیدی گفت: در سطح چهارمحال و بختیاری ۱۲ مرکز آموزشی حوزوی برداران وجود دارد که در سطوح مختلف شامل سطح یک پایه یک تا ۶، سطح ۲ پایه‌های هفت و هشت، سطح سه پایه‌های ۹ و ۱۰ درس‌های رایج حوزوی تدریس می‌شود و در کنار آن دروس خارج نیز ارائه می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این مرکز تخصصی شیخ مفید در مرکز استان فعال است که در آن چهار رشته تفسیر، کلام اسلامی، مشاوره اسلامی و رشته فقه و حقوق اسلامی دایر است و بیش از ۷۰ دانش‌پژوه مشغول به تحصیل در این مرکز هستند و به یاری پروردگار این مرکز خروجی‌های خوبی به ویژه در رشته "کلام اسلامی" نیز داشته است.

سعیدی تاکید کرد: ۱۲ مرکز آموزشی حوزوی برداران چهارمحال و بختیاری در شهر‌های شهرکرد، لردگان، بروجن، اردل، فارسان، بازفت و هفشجان قرار دارند و هم‌اکنون ۷۰۰ طلبه برادر در این حوزه‌ها مشغول تحصیل هستند و برای تمرکززدایی از مرکز استان "رشته تفسیر" از مرکز استان به حوزه علمیه بروجن انتقال یافته است.

وی ادامه داد: مطابق با سال‌های گذشته بیشتر حوزه‌های علمیه از اوایل شهریور، سال تحصیلی را آغاز کردند و در برخی موارد برای شرکت طلاب در مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی سال تحصیلی دیرتر آغاز شد، ولی تا انتهای شهریور تمام مراکز آموزشی حوزوی برداران چهارمحال و بختیاری سال تحصیلی را آغاز کردند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار