حسینی گفت: هم اکنون میزان تولید صنایع غذایی دریایی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن است که باید در آینده نزدیک به ۲.۶ میلیون تن برسد.

حسینی گفت: صنعت شیلات در حوزه دریا با بیش از ۱۲ هزار شناور و ۲۲۰ نقطه تلاقی و ۳۸ اسکله مردمی یک منطقه دریایی بزرگی است که به واسطه آن ۷۰۲ هزار تن تولید محصول در آن انجام می‌شود.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، در بین ۳۲ کشور و اقیانوس هند ایران رتبه اول شیلات را کسب کرده ایم با همکاری ارگان و نهاد‌ها باید بستر‌های لجستیک فراهم شود تا از این طریق بتوانیم سهم صید را افزایش دهیم.

او می‌گوید: هم اکنون امنیت کشور به امینت غذایی گره خورده و پس از آن بحث امنیت و اقتدار در حوزه دریایی ایجاد شده و هم اکنون ۵۱۲ هزار تن آبزی پروری را در دستور کار خود قرار داده ایم که این میزان از تولید، ۹۵ درصد در آب‌های داخلی فراهم شده است.

رئیس سازمان شیلات گفت: ما باید به سمت پرورش آبزیان و پایه زیستی که از شاخص‌های توسعه سواحل است گام برداریم چراکه مردمی‌ترین صنعت بحث صید وصیادی است که باید در سواحل و دریا تحقق یابد.

حسینی گفت:  برنامه تحولی حوزه آبزی پروری را در دستور کار خود قرار داده ایم به طوری که در یک برهه از زمان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن تولید داشته ایم که باید به ۲.۶میلیون برسانیم.

رئیس سازمان شیلات گفت: نگاه ما در دریا علاوه بر صیادی باید به سمت حوزه آبزی پروری هم هدایت شود بنابراین در سال آینده در حوزه دریا علاوه بر بهره برداری پایدار باید به سمت ظرفیت تولید غذا برویم که این یک بحث خودکفایی در کشور به شمار می‌رود.

او گفت: برای بحث تولید ۱۶۰ هزار تنی میگو در سواحل کشور باید نگاه ملی داشته باشیم و در این بخش تمام ارگان‌های مرتبط دریایی در حوزه کشور باید همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار