مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به والدینی که داری سه فرزند هستند و فرزند سوم آن‌ها از آبان سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد زمین ۲۰۰ متری تعلق می‌گیرد.

علیرضا قاری قرآن گفت: والدینی که فرزند سومشان از آبان سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد و متقاضی زمین هستند باید در سامانه ثبت نام اقدام ملی وارد شوند و در قسمت طرح حمایتی مسکن اعلام کنند که داری سه فرزند هستند و تاریخ تولد فرزند سوم را مشخص کنند.


او افزود: سامانه‌ای که برای اعطای زمین به فرزندان سوم درنظر گرفته شده است همان سامانه طرح نهضت ملی است و افراد فقط در یکی از این طرح‌ها می‌توانند ثبت نام کنند اگر کسی در طرح نهضت ملی ثبت نام کرده است و اکنون می‌خواهد در طرح اعطا زمین به فرزندان سوم ثبت نام کند باید در سامانه اطلاعات خود را ویرایش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مسافت زمینی که به والدین تعلق می‌گیرد نهایتا ۲۰۰ متر است عنوان کرد: هزینه‌ای که والدین برای این زمین پرداخت می‌کنندهزینه آماده سازی دور جدول، آسفالت و ایجاد شبکه معابر است.

قاری قرآن بیان کرد: مبلغی که در این طرح باید پرداخت شود دو سال تنفس و نهایتا در هشت سال باید باز پرداخت شود و زمانی که آخرین قسط واریز شد سند مالکیت به نام والدین زده می‌شود.

او با اشاره به اینکه برای ساخت زمین هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده اضافه کرد: این تسهیلات مانند تسهیلاتی است که برای طرح نهضت ملی در نظر گرفته شده، اما با این تفاوت که در طرح نهضت ملی مبلغ زمین از افراد گرفته می‌شود و در این طرح هزینه زمین قیمت تمام شده است و فقط مبلغ خدمات دریافت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار