معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: باتخصیص اعتبارات سفر رییس جمهور پروژه‌های راه و شهرسازی این استان جان تازه‌ای گرفته اند.

اصغر اسماعیلی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان در بخش راه سازی اشاره کرد و گفت: پروژه محور زنجان به بیجار پروژه محور قیدار به کبودرآهنگ، کلور و درام و پروژه بناب و منجیل جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بودند.

او افزود: با تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ پروژه‌های راه‌سازی در استان زنجان جان گرفتند و با روند خوبی اجرا می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، گفت: اعتبارات پروژه‌های سفر دو ساله است و در این راستا بخشی از اعتبارات هم در سال ۱۴۰۱ اختصاص می‌یابد.

اسماعیلی ادامه داد: تزریق به موقع اعتبارات باعث می‌شود پروژه‌های حوزه راه با سرعت خوبی جلو برود و این مهم رضایتمندی مردم را هم به دنبال دارد.

او با بیان اینکه سه پروژه مهم راه سازی استان زنجان در مقیاس بزرگراهی است، گفت: محور زنجان به بیجار، محور زنجان به سلطانیه- ابهر و محور زنجان به سمت قیدار و کبودرآهنگ جزو سه پروژه مهم در بخش بزرگراهی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه داریم، گفت: با جذب اعتبارات خوب و به موقع تا سال ۱۴۰۴ با اجرای سریع پروژه‌های مذکور بیش از ۱۰۰ کیلومتر به میزان بزرگراه‌های قبلی استان اضافه خواهد شد.

اسماعیلی افزود: این استان ۲۰۰ کیلومتر آزادراه دارد و از این میزان ۱۰۵ کیلومتر آزاد راه زنجان به سمت تهران بوده و ۹۵ کیلومتر هم به سمت تبریز است.

او با بیان اینکه ظرفیت آزاد راهی این استان تکمیل است، گفت: خوشبختانه در بخش آزاد راهی در سطح کشور وضعیت خوبی داریم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، با اشاره به اینکه ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی و چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم، بیان داشت: مجموع راه‌های استان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.