صعود هفت پله‌ای یکی از حوزه‌های نانوی ایران

شرکت‌های نانو توانستند با افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات خود با صنایع دیگر به رقابت بپردازند.

احمدوند، مدیر اجرایی نمایشگاه فناوری نانو گفت: پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا امسال سیزدهمین دوره نمایشگاه ایرانی نانو برای توسعه این فناوری برگزار شد. ایران در یکی از حوزه‌های نانو صعود هفت پله‌ای و  اتفاقات  شگفت انگیز در حوزه ساخت و تولید محصولات بر پایه نانو فناوری داشته است. حدود ۳۰۰ شرکت برپایه نانو در ایران داریم.

او ادامه داد: این نمایشگاه از روز شنبه شروع شده است و تا پایان ساعت ۴ بعد از ظهر امروز ادامه دارد. در نمایشگاه فناوری نانو گروهی از شرکت کنندگان همچون افراد مبتدی،  پژوهشی و صنعتی حضور دارند.

به گفته احمدوند بیش از ۵۰ درصد نمایشگاه به افرادی که در صنایع مختلف هستند اختصاص داده شده است. نانو یک میان رشته است و در زمینه‌های مختلف که از نانو استفاده می‌شود چه از لحاظ کاهش قیمت چه از لحاظ کیفیت می‌تواند ارتقاء یابد. 

او افزود: استفاده از محصولات نانو می‌تواند باعث رقابت در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز تا حوزه سلامت و بهداشت شود.

وی افزود: شرکت‌های نانو که در صنایع مختلف کار می‌کنند، درصدد هستند تا با همکاران و همتایان خود در داخل و خارج از کشور ارتباط بگیرند. در این نمایشگاه هیئت‌هایی از خارج کشور نیز حضور دارند. 

مدیر اجرایی نمایشگاه فناوری نانو اظهار کرد:در بازه یک ماهه شرکت‌های نانو برنامه‌هایی را با کمک سفارت ایران در کشور مکزیک داشتند و توانمندی‌های خود در زمینه‌های تک (فناوری پیشرفته) ارائه کردند که باعث شگفتی شرکت‌های صنعتی نانو  شدند.

او بیان کرد: یکی از شرکت‌های نانو در کشور با استفاده از این فناوری محصولات نوشت افزار ضد باکتری همچون خودکار، مداد و پاک‌کن تولید کرده است. همچنین برخی از شرکت‌های نانو توانسته اند دارو‌های ضد سرطان را تولید کنند.

او گفت: نانو در سیستم حمل و نقل آبی و کشتیرانی نیز کمک بسزایی کرده است؛ زیرا کشتی‌ها برای ورود به آب‌های آزاد احتیاج به یک سیستم تصفیه آب دارند که حدود یک میلیون دلار هزینه دارد، اما یکی از شرکت‌های نانو داخلی توانسته است این سیستم را تولید و بر روی کشتی‌ها نصب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار