هشتمین واحد اقامتی شهرستان گلبهار به مناسبت هفته گردشگری افتتاح شد.

طاهریان‌مقدم مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان‌های چناران و گلبهار گفت: کمبود واحد‌های اقامتی در شهرستان باعث مشکلاتی برای اقامت گردشگران و مسافران شده بود که با تمهیدات انجام گرفته و هدایت سرمایه‌گذاران در این حوزه باعث شده که بیشتر سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری ورود پیدا کردند.

او افزود: تاکنون برای اقامت گردشگران در شهرستان گلبهار ۱۸ موافقت نامه اولیه تاسیسات گردشگری صادر شده که بیشتر این مجوز‌ها که شامل بوم‌گردی و خانه مسافر است و مربوط به شهر گلمکان، روستا‌های فریزی، حاجی آباد، دولت آباد و اسجیل است.

این مقام مسئول ادامه داد: دومین پروانه بهره‌برداری خانه مسافر مربوط به شهر گلبهار است.این خانه مسافر به‌صورت باغ ویلایی با تمام امکانات رفاهی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و دارای امکاناتی از جمله ۵ اتاق، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و .. و ظرفیت اسکان ۲۰ نفر است.

طاهریان‌مقدم بیان کرد: تاکنون برای راه‌اندازی این مجموعه بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده است و برای ۳ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

او تصریح کرد: شهرستان گلبهار در فاصله ۳۵ کیلومتری مشهد قرار دارد، این شهرستان به دلیل قرارگیری در مسیر جاده‌های شمالی به مشهد و هم‌چنین قرارگیری آن در دامنه رشته کوه بینالود و هم‌چنین وجود روستا‌های گردشگری، این شهرستان هرساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.