اقامتگاه بومگردی درسنگی روستای بهاباد به عنوان پانزدهمین اقامتگاه بومگردی شهرستان گناباد گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مراسم افتتاح اقامتگاه بومگردی روستای بهاباد  گفت: اقامتگاه‌های بومگردی با توجه به ظرفیت‌های خود قابلیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری روستایی و جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا دارند.

او افزود:باید از اقامتگاه‌های بومگردی به عنوان ظرفیت مهم احیا و توسعه کمی و کیفی صنعت گردشگری استان خراسان رضوی در راستای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد.

معاون  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: اقامتگاه‌های بومگردی با توجه به قابلیت‌های خود و از جمله آمیختگی با فرهنگ و آداب و رسوم کهن مناطق مختلف در افزایش جذب گردشگر و مسافر در سطح استان خراسان رضوی نقش مهمی دارند.

بیدخوری با اشاره به اینکه در اقامتگاه‌های بومگردی، فرهنگ کهن و آداب و رسوم کهن مناطق روستایی به معنای واقعی احساس می‌شود، بیان کرد: اقامتگاه‌های بومگردی ظرفیت مناسبی برای بازشناسی هویت تاریخی و گردشگری نقاط مختلف هستند.

او تصریح کرد: فعالیت اقامتگاه‌های بومگردی نقش زیادی در افزایش ماندگاری مسافران و توزیع مناسب و متعادل گردشگران در سطح شهرستان‌های گردشگر پذیر استان خراسان رضوی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به پیشگامی گناباد در راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در استان خراسان رضوی تأکید کرد: بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بومگردی در بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی در گناباد وجود دارد.

حامد قربانی فرماندار گناباد هم در این مراسم از اقامتگاه‌های بومگردی به عنوان ظرفیت مهمی برای آشنایی با فرهنگ، آداب، رسوم و معماری کهن مناطق یاد کرد و گفت: صنعت گردشگری این شهرستان به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا و کاهش سفر و گردشگر و مسافر و تعطیلی واحد‌های اقامتی با خسارت‌هایی مواجه شد و فعالان این بخش نیازمند حمایت بیشتر مسوولان ذیربط از طریق پرداخت تسهیلات هستند.

 او افزود: اقامتگاه بومگردی درب سنگی روستای بهاباد شهرستان گناباد با حدود ۱۰میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسیده است که یک میلیارد ریال آن از محل تسهیلات و بقیه از بخش خصوصی تأمین  شده است.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.