ضرغامى گفت: گردشگرى یک حالت متکثر دارد و بسیارى از مسائل را مى تواند حل کند و ما ١٢ تفاهم نامه با دستگاه هاى مختلف در خصوص گردشگرى امضا کردیم.

عزت الله ضرغامى وزير ميراث فرهنگى و صنايع دستى كشور با حضور در صحن شوراى شهر تهران اظهار كرد: گردشگرى در كشور ما به بيمار تبديل شده كه اگر بر روي آن سرمايه گذاري شود، كار بسيارى از بيماران را خوب مى كند اما متاسفانه به آن توجهى نمى شود، ٢٠ محور مهم را در اين خصوص مدنظر داريم كه بايد اجرا شود.

وى ادامه داد: گردشگرى يك حالت متكثر دارد و بسيارى از مسائل را مى تواند حل كند، ما ١٢ تفاهم نامه با دستگاه هاى مختلف در خصوص گردشگرى امضا كرديم تا زير ساخت هاى گردشگرى را تقويت كنيم،

ضرغامى افزود: شهردارى تهران به عنوان يك مجموعه كامل بايد با مديريت خود تمام موضوعات گردشگرى را حل و فصل كند يعنى چنين قدرتي دارد؛ تهران مي تواند قطب گردشگرى كشور باشد نسبت به سال گذشته ما رشد جهشي داشتيم و اصلا قابل مقايسه نيست. امسال ٨٠ درصد مراكز اقامتي ما در عيد نوروز در تهران اشغال شد.

وى بيان كرد: بعضي از مهمان سراهاى ما هميشه پُر است اما برخي مهمان سراها هم هيچ برنامه ريزي براى رزرو مسافر ندارند؛ در تهران معمارى هاى سنتى فراواني وجود دارد و بازار تهران يكي از آن هاست.

وى يادآور شد: از ۹ میلیون گردشگر که وارد می شوند سه میلیون نفر در تهران مستقر هستند اما اگر تهران را بگردیم بنر اطلاع رسانی برای معرفی اماکن گردشگری نمی بینیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار كرد: باید سهمیه ای را برای معرفی اماکن گردشگری تهران در تابلوهای تبلیغاتی اختصاص دهیم تا بتوانیم نشاط را برای مردم فراهم کنیم. ما معرفی ظرفیت ها را جز در برخی مناطق شاهد نیستیم؛ لذا باید تبلیغات وسیعی صورت بگیرد.

وى ادامه داد: در حوزه حمل و نقل باید اتوبوس‌هایی را با طراحی زیبا برای جابجایی گردشگران در تهران اختصاص دهیم، ما می‌توانیم گردشگری دانش آموزی را با ۱۵ میلیون نفر دانش آموز رونق دهیم که اگر این توسعه اتفاق بیفتد بخش مهمی از گردشگری کشور را پوشش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار