امیر فخری گفت: سخت افزارها و نرم افزار های مربوط به اطلاعات مکانی در داخل کشور تولید شده و می تواند به پیشرفت کشور در عرصه های مختلف کمک کند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در همایش نقش اطلاعات مکانی در دفاع مقدس طی سخنانی افزود: دفاع مقدس و جنگ ها، یکی از فناور محور ترین جنگ ها است و هنوز پس از گذشت سه دهه از آن، از برخی فناوری ها، تجربه ها و ابتکارات آن دوران استفاده می شود.

وی با اشاره به حمایت ابرقدرت های آن روز دنیا و در اختیارگذاشتن فناوری های روز جهان در اختیار رژیم بعث گفت: مقابله با چنین دشمنی نیاز به تفکر علمی، روش ها و ابتکارات علمی داشت که مبتنی بر آن در کشور اقدامات علمی و فناورانه صورت گرفت؛ صنایع پیشرفته امروز و جهاد های خودکفایی نیروهای مسلح محصول آن تفکر راهبردی است.

وی با بیان اینکه در کشور ما زمینه آشنایی با فناوری های روز دنیا وجود داشت و جوانان تحصیلکرده، مومن و آشنا با فناوری های روز، اقدامات علمی و فناوری غافلگیر کننده به عرصه جهان معرفی کردند تصریح کرد: حوزه اطلاعات از بخش های بسیار مهم و آموزنده علمی دفاع مقدس است که تجربیات آن هنوز در دانشگاه های مهم نظامی جهان تدریس می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش نقش اطلاعات مکانی در دفاع مقدس، ادامه داد: در این همایش سعی شد با جمع‌آوری این داده‌ها و مطالعات به منظومه جامعی در خصوص نقش داده ها و اطلاعات مکانی روش ها و شیوه های جمع آوری در دفاع مقدس بپردازیم تا از آموزه های  دفاع مقدس الگویی برای نبرد های آینده استخراج کنیم.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان اینکه اطلاعات مکانی در تمامی جنگ ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: فرماندهان نظامی به تناسب از اطلاعات مکانی و جغرافیایی برای موفقیت خود در نبردها استفاده کرده و توانسته اند تفاوت ها را در صحنه نبرد رقم بزنند. این اطلاعات جغرافیایی می تواند از سطوح راهبردی تا سطوح تاکتیکی و حتی سطح یگان های بسیار کوچک مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین اهمیت این اطلاعات و داده‌ها حد و مرزی ندارد.

وی با اشاره به آموزه های دفاع مقدس و تاثیر آن در توانمندی امروز نیروهای مسلح در حوزه فضایی و پهپادی گفت: امروز خوشبختانه با پیشرفت هایی که در عرصه فضایی به دست آمده است،  این فناوری ها و توانمندی های فضایی و همچنین پهپادها به کمک نیروهای مسلح آمده و در کنار آن سخت افزارها و نرم افزار های مربوط به اطلاعات مکانی در داخل کشور تولید شده و می تواند به پیشرفت کشور در عرصه های مختلف کمک کند. این دستاورد مهم دفاع مقدس برای نیروهای مسلح کشور است.

امیر فخری با اشاره به دستاوردهای چشمگیر سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه اطلاعات مکانی و جغرافیایی و خدماتی که در این حوزه به نیروهای مسلح کشورمان ارائه می شود، افزود: امیدواریم با ابتکار، خلاقیت و همت بلند دانشمندان و نخبگان جوان کشورمان و بهره گیری ظرفیت های ارزشمند موجود کشور در حوزه ماموریت های جغرافیایی نیروهای مسلح بر هوشمندی و طرح های نو عمق بیشتری بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار