معاون بنیاد علم و فناوری المصطفی (ص) کشور در یزد گفت: بنیاد علم و فناوری با گسترش همکاری‌های علمی بین مراکز علمی و دانشمندان سبب توسعه علم در جهان اسلام شده است.

سیدعلی عمرانی معاون بنیاد علم و فناوری المصطفی (ص) کشور در یزد گفت: بنیاد علم و فناوری المصطفی (ص) در عرصه در عرصه گسترش علم و فناوری در جهان اسلام با محوریت شخصیت تابناک پیامبر (ص) و در مسیر توسعه همکاری‌ها بین مراکز علمی و دانشمندان جهان اسلام فعالیت دارد.

او ادامه داد: این بنیاد سعی در گسترش همکاری، هم افزایی و هم گرایی در حوزه علم مدرن و فناوری‌های جدید همچنین الگوسازی از شخصیت‌های برجسته علم و فناوری در جهان اسلام دارد.

عمرانی می‌گوید: جایزه المصطفی (ص) جایزه برتر علم و فناوری است که به صورت دو سالانه به پژوهشگران و دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا می‌شود و با شناسایی، معرفی و تقدیر از چهره‌های برجسته علم و فناوری در جهان اسلام، پروهش را در جوامع اسلامی ترویج می‌دهد.

به گفته او مسابقه کنز با هدف تفکر عمیق و ایجاد نوآوری در جامعه دانشگاهی برای رسیدگی به مشکلات جهان اسلام در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

عمرانی می‌گوید: در این رقابت علمی دانشمندان، محققان، مبتکران، دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید تشویق می‌شوند که ایده‌ها و دستاورد‌های علمی و فناوری خود را در قالب یک فایل ویدیویی ارائه دهند.

او افزود: این بنیاد علاقه‌مند به کمک برای توسعه فعالیت‌های بین المللی پارک‌های علم و فناوری با توجه به شبکه ارتباطی گسترده این نهاد در سازمان بین المللی اکو، D۸ و کامستک است.

عمرانی می‌گوید: با توجه به ارتباطات گسترده این نهاد، آماده برقراری ارتباط بین پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های آن‌ها با کامستک و دیگر سازمان‌های بین المللی و نهاد‌های علمی جهان اسلام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار