معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: در کرمانشاه تعداد قابل توجهی سد وجود دارد که تاکنون استفاده مناسبی از آن‌ها در حوزه گردشگری آبی نشده است.

اصغر رشنو اظهار کرد: این سد‌ها تنها گاه و بیگاه میزبان جوانانی برای شنا هستند که برخی از آن‌ها هیچ آشنایی به فنون شنا ندارند و متاسفانه غرق می‌شوند، بنابراین برای اینکه فرصتی را برای انجام تفریحات و ورزش‌های آبی برای این دسته از جوانان و سایر گردشگران علاقمند فراهم کنیم، استارت پروژه‌های گردشگری آبی در سد‌های استان زده شد.

رشنو تصریح کرد: این اقدام در راستای تفاهم نامه مابین وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انجام گرفت که ما آن را در کرمانشاه اجرایی کردیم و براین اساس، سه سد استان یعنی سلیمانشاه، جامیشان و شیان که منبع تامین آب شرب نبودند از طریق مناقصه به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می‌شود تا در آن پروژه‌های گردشگری آبی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: با مشخص شدن سرمایه گذار بخش خصوصی برای سد جامیشان، کلنگ زنی پروژه‌های این سد انجام و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی پروژه‌های گردشگری در این سد از سوی سرمایه گذار خریداری شده، گفت: بخش اعظم اعتبارات این پروژه از سوی سرمایه گذار تامین شده و قرار شد که بخشی را نیز در قالب تسهیلات دریافت کند که به دلیل تاخیر در تامین منابع مالی پروژه، در افتتاح آن تاخیر شده است.

وی با تاکید براینکه موقعیت سد جامیشان بگونه‌ای است که می‌تواند به قطب گردشگری آبی در غرب کشور تبدیل شود، گفت: این سد در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از شهر کرمانشاه و استان‌های همدان و کردستان قرار دارد، بنابراین می‌توانند علاقمندان زیادی را به سوی خود جذب کند.

رشنو با بیان اینکه قرار است پروژه‌های گردشگری آبی سد جامیشان در هفته وحدت به بهره برداری برسد، گفت: در سد شیان هم برنامه‌هایی در حال اجرا است و برای سد سلیمانشاه هم برنامه ریزی‌هایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.