رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری تربت‌حیدریه گفت: نیمه نخست امسال ۵۰۰ هزار گردشگر وارد تربت‌حیدریه شده اند که با رشد چهار درصدی همراه بود.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: در نیمه نخست امسال نزدیک به ۵۰۰ هزار گردشگر ایرانی و خارجی برای بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و مذهبی این خطه وارد تربت‌حیدریه شده اند و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد چهار درصدی برخوردار است.

او افزود: افزایش اقبال گردشگران داخلی و خارجی به این خطه ناشی از تغییر نگاه به حوزه گردشگری است که با توجه به بافت تاریخی اماکن مسکونی و تجاری (تاریخی) این خطه، از مالکان خواستیم تا جایی که برایشان مقدور است از تخریب ملک خود انصراف داده و تغییر کاربری آن را مبتنی بر حفظ معماری بنا انجام دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه ادامه داد: نتیجه اعمال چنین سیاستی موجب شد مجموعه تاریخی رباط لاری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بزرگترین هتل تاریخی خراسان رضوی تبدیل شود و اکنون می‌توانیم با قطعیت اعلام کنیم از امسال و در فصل برداشت زعفران و آغاز سفر‌های گردشگران با محوریت روستاگردی، دیگر نیازی به بازگشت شبانه گردشگران به مشهد نیست.

محمدی بیان کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۸ اقامتگاه بومگردی فعال و در مرحله تکمیل پرونده، تعداد ۱۲ اقامتگاه بومگردی فعال است که چهار واحد از این تعداد در بخش مرکزی تربت‌حیدریه مستقر و غالبا هر شب تا ۷۰ درصد ظرفیت، تکمیل هستند.

او تصریح کرد: مجموعه گردشگری پیشکوه در بخش مرکزی تربت‌حیدریه و رودمعجن واقع دربخش بایگ نیز تا آخر سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار