خطر فروپاشی دموکراسی در آمریکا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند بیش از دو سوم آمریکایی‌ها فکر می‌کنند دموکراسی در ایالات متحده در خطر فروپاشی قرار دارد.

طبق نظرسنجی‌ها و هشدار کارشناسان روند دموکراسی در ایالات متحده آمریکا پس از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره این کشور به طور خطرناکی مورد آزمایش قرار گرفته است و بسیاری از آمریکایی‌ها را با اعتماد کمی به سیستم انتخاباتی رها کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری ای‌بی‌سی نیوز آمریکا (ABC News)، بر اساس نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک در ماه آگوست (مرداد و شهریور)، در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای، زمانی که رأی‌دهندگان تصمیم می‌گیرند که کدام حزب کنگره را در سال آینده کنترل کند، بیش از دو سوم آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که دموکراسی ما در خطر فروپاشی است.

نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن پست که در ژانویه (بیش از یک سال پس از شورش) انجام شد، نشان داد که تنها ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند که نسبت به سیستم انتخاباتی بسیار مطمئن هستند. حتی تعداد کمتری از جمهوری‌خواهان (فقط ۱۳ درصد) گفتند که به این روند بسیار مطمئن هستند.


بیشتر بخوانید:


«بری باردن» مدیر مرکز تحقیقات انتخابات در دانشگاه «ویسکانسین-مدیسون» به ای‌بی‌سی نیوز گفت: «بعد از هر انتخابات، به‌ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری، در میان افرادی که به نامزد بازنده رأی دادند، این حس وجود دارد که انتخابات کاملاً منصفانه نبوده است. اما سال ۲۰۲۰ متفاوت است. رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه در سطح بسیار پایینی از حمایت گیر کرده‌اند.»

باردن و ناظران دیگر انتخابات گفته‌اند «این تا حد زیادی به اظهارات دونالد ترامپ و همچنین متحدان جمهوری‌خواه او که همچنان به نشر اکاذیب درباره درستی انتخابات ۲۰۲۰ ادامه می‌دهند، بازمی‌گردد.»

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز در واقع، ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها در ماه نوامبر امسال یک منکر انتخابات درست (مانند ترامپ) را در برگه رأی خواهند داشت. از مجموع ۵۴۱ نامزد جمهوری‌خواهان که برای انتخابات کاندید شده‌اند، ۱۹۹ نفر پیدا می‌شوند که مشروعیت انتخابات ۲۰۲۰ را به طور کامل انکار کرده‌اند.»

بنابراین، برای بازگرداندن اعتماد به سیستم چه باید کرد؟ کارشناسان ای‌بی‌سی نیوز با ناظران انتخابات صحبت کرده‌اند و آن‌ها گفتند که مسیر پیش رو نامشخص است. باردن اذعان کرد: «مشکل بسیار سختی است.»

پیش از این نیز خبرگزاری اسپوتنیک نوشت نظرسنجی‌ها از سردرگمی رأی‌دهندگان آمریکایی در خصوص انتخاب دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای حکایت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۱
اینکه مردم یکی از دو نامزد حزبهای دموکرات و جمهوریخواه رو که هر دو نماینده سرمایه سالار صهیونیستند و توسط رسانه‌های اونها تبلیغ میشند رو انتخاب کنند اسمش دموکراسی نیست. اصلا در آمریکا دموکراسی نبوده که بخواد دچار فروپاشی بشه. فدرال ریزو و رسانه‌ها رو از این قوم بگیرند بعد شاید بشه در مورد قانونی بودن دولتهای آمریکا صحبت کرد
Iran (Islamic Republic of)
Hhh
۲۳:۲۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۱
صهبونیست؟؟؟ بسه بابا
Iran (Islamic Republic of)
Hhh
۲۳:۲۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۱
هرچی هس بعض ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۱
ماشاءالله !گروه خبرگزاری مارو می بینیدعنوان فرمودن:"خطرفروپاشی دموکراسی درآمریکا"!!مگرتوآمریکا دموکراسی داشتیم تاحالا که ماخبرنداشتیم جزعرعردموکراسی وهردم بیلی رفتاری سیاسی واجتماعی سراغ دیگری ازدموکراسی داشتین درآمریکا ؟!
آخرین اخبار