علی حیدری گفت: مبلغی که دفاتر بابت هزینه ترهین پروژههای اقتصادی و سرمایه گذارای دریافت میکنند، قابل توجه است و برای سرمایه گذاران در مناطق محروم زیاد است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: هزینه برای صدور برخی مجوزات توسط برخی دستگاههای اجرایی برای تولید محصولی مانند نیوجرسی قابل توجه است که باید تعدیل شود.
وی با بیان اینکه واگذاری ماشینآلات به شهرداریها و دهیاری بر اساس جمعیت است، عنوان کرد: این باعث میشود سهم استانهای کوچک کم شود، همچنین شهرداری و دهیاری کوچک توان تامین سهم ۴۰ درصد خود برای خرید را ندارند، این هزینه برای شهرهای کوچک تبدیل شود.
بیشتر بخوانید
حیدری بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری نیازمند نیوجرسی و خطکشی محورهای مواصلاتی هستیم که اعتبارات استانی پاسخگوی نیاز نیست و درخواست داریم برای استان اعتبار ویژه در نظر گرفته شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال ریزش تونل الغدیر در مرز شهرستان بروجن و لردگان، توضیح داد: این مسئله خطر بسته شدن تونل را افزایش خواهد داد، باید اعتباری برای تکمیل پل ورودی این مسیر تخصیص پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه بر سر اجرای محور شهر کیان به طاقانک و شلمزار به گهرو بین دو دستگاه اجرایی راه و شهرسازی و ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای اختلاف وجود دارد، گفت: آمار تصادفات رانندگی در این محورها بالا است، کمک شود این دو پروژه به سرانجام برسد.
حیدری در خصوص اعتبارات مرتبط با بازآفرینی شهری، خاطرنشان کرد: آمار روستاهایی که به شهر تبدیل شده و دارای بافت فرسوده هستند در استان بالا است و با اعتبارات محدود نمیتوان کار جدی در احیای بافتهای فرسوده انجام داد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: زیرسازی راهآهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد تا چند ماه آینده به پایان خواهد رسید، عنوان کرد: مراحل قانونی برای انجام قرارداد روسازی با قرارگاه خاتم الانبیا توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود.
برای رفع محرومیت از همه شهرها و استانها و جای جای کشورمان میبایست شبانه روز مسولان استان و کشور تلاش و کوشش کند