همایون گفت: یکی از سیاستهای کلان بنیاد مسکن اتصال به درگاه خدمات هوشمند دولت است که برنامه ریزیها برای این اقدام صورت گرفته و بر روی بسترهای الکترونیکی هم اکنون قابل اجرا است. در همین راستا سامانههای ارزشمندی طراحی شده که با توان این سامانهها روستاییان میتوانند از خدمات بنیاد مسکن بهرهمند شوند.
به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد مسکن در جهت همسویی با قوانین و مقررات بنیاد مسکن برنامه ریزی انجام وخدمات الکترونیک در پنجره خدمات دولت هوشمند ارائه میشود و اگرچه این اتصال با چالشهای زمان بر و ناسازگاری سامانهها همراه بوده، اما هم اکنون ۹ خدمات بنیاد مسکن از طریق پنجهر هوشمند خدمات دولت هوشمند همراه شده است.
او میگوید: این ۹ خدمات شامل تعیین حدود وضعیت، خدمات فنی و مهندسی، صدور پروانه صدور پایان کار و عدم خلاقی، تغییر کاربری اصلاح ضوابط، اصلاح معابر، اصلاح محدوده، خط درخواست تسهیلات ساخت مسکن روستایی و ثبت در خواست تعمیر مسکن روستایی است.
همایون بیان کرد: با توجه به آنکه مخاطبان این ۹ روند در حوزه تسهیلات خدمات و کار بزرگی انجام و تمامی این اقدامات در جهت تسهیل گری انجام شده است.
او گفت: این ۹ خدمت خدمات اصلی و خدمات متقاضی به صورت سنتی انجام شده و خدمات الکترونیکی و و تستها متناسب سازی شده و تلاش بنیاد مسکن هم در اجرای آنها به صورت الکترونیکی در حال انجام است.