محمد خلیل عسکری در نشست شورای ترافیک استان با حضور اعضای این شورا برگزار شد با تبریک هفته وحدت، گفت: بعد از پایان دوره کرونا و آموزشهای مجازی خوشبختانه همه مدارس بدون هیچ مشکلی فعالیتهای خود را به صورت حضوری آغاز کردند.
او گفت: تبیین وترویج مسئولیت اجتماعی برای جامعه امروزی از ضروریترین امور است فرد اگر احساس مسئولیت کرد نسبت به پیرامون خود منفعل نیست و سعی میکند تا آن جا که امکان دارد مشکلات را حل میکند لذا همواره نسبت به شهروندان احساس مسئولیت میکند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش دارای بزرگترین سرمایه اجتماعی است، زیرا با سه قشر اولیا، معلم و دانش آموز سر و کار دارد.
او گفت: تاثیر پذیری جامعه از این سه قشربسیار بالاست وامروزه بچهها در تصمیم گیریها و انجام امور خانوادهها بسیار موثرترند چنان که معلمان در بسیاری از امور جامعه تصمیم ساز هستند.
عسکری به گره ترافیکی ناشی از وجود مدارس در برخی خیابانهای شیراز اشاره کرد و گفت: تلاشهایی در این زمینه در حال انجام و رایزنیهای نیز با شهرداری و سایر نهادهای ذی ربط صورت گرفته است.
او گفت: دامنه کار آموزش و پرورش از ابتدا وسیع بوده است لذا با افزودن مسئولیت مهد کودکها و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش، این نهاد بسیار گستردهتر شدلذا افراد از ابتدای کودکی تا نوجوانی در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند.
عسکری از همکاری مجدانه آموزش و پرورش در راستای مدیریت ترافیک خبر داد و گفت: ضروری است کارگروهی در این حوزه شکل بگیرد و مناطق دارای ترافیک نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
او گفت: ما در آموزش و پرورش کاملا آمادگی داریم تا در راستای حل مشکل ترافیک و نهادینه سازی فرهنگ راهنمایی و رانندگی همکاری داشته باشیم.
در این نشست بر ایمن سازی مدارس تاکید و نظارت دقیق بر سرویسهای مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدارس حاشیه راه و خطرهای ناشی از آن، همکاری بیش از پیش آموزش و پرورش با سایر نهادهای مربوطه در حوزه ترافیکی، اشاعه فرهنگ استفاده از نقلیه عمومی، ایجاد زیرساختهای ارائه آموزشهای مستمر در حوزه راهنمایی و رانندگی و ایجاد زمینه بهره مندی عموم شهروندان از آن، توزیع مناسب فضاهای آموزشی در سطح شهر با هدف ممانعت از ایجاد گرههای ترافیکی، نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در سطح استان، تشکیل کارگروه در راستای نحوه ارائه آموزشها در حوزه ترافیک، بهره مندی از تاکسیهای اینترنتی در سامانه سرویس دهی مدارس، متغییر بودن و ... از جمله مواردی بود که پیرامون آن گفتگو شد.