اختصاص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به شهرک‌های گلخانه‌ای لرستان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان گفت: امسال از محل اعتبارات ملی ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به شهرک‌های گلخانه‌ای لرستان اختصاص یافت.

حسین طولابی مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان اظهارداشت: امسال نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار ملی ۱۴۰۰ به سه شهرک گلخانه‌ای لرستان اختصاص یافت.

طولابی با اشاره به در دست ساخت بودن شهرک چغابهرام دورود، شهرک شهید بروجردی و چواری نورآباد افزود: امسال اعتبار مذکور به این سه شهرک گلخانه‌ای تخصیص یافته که بخشی از آن جذب شده و بخش دیگر در حال جذب است.

او عنوان کرد: با دریافت کامل این اعتبار پیشرفت شهرک گلخانه‌ای چغابهرام دورود به حدود ۴۰ درصد، شهید بروجردی به حدود ۷۰ درصد و چواری نورآباد به حدود ۴۰ درصد می‌رسد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان نوع محصول سه شهرک گلخانه‌ای مذکور را سبزی و صیفی دانست و بیان کرد: در صورت تکمیل شهرک شهید بروجردی حدود ۴۵۰ نفر شغل مستقیم و هزار و ۱۲۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

طولابی با اشاره به اینکه شهرک چغا بهرام دورود در صورت تکمیل زمینه ایجاد ۳۰۰ شغل مستقیم و حدود ۹۰۰ شغل غیر مستقیم را فراهم می‌کند گفت: شهرک چواری نورآباد نیز ظرفیت ایجاد ۲۵۰ شغل مستقیم و نزدیک ۷۰۰ شغل غیر مستقیم دارد.

او با اشاره به اینکه سه شهرک گلخانه‌ای چغابهرام، شهید بروجردی و چواری در مجموع سالانه ظرفیت ۲۷ هزار تن تولید محصولات سبزی و صیفی دارند خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید شهرک چغابهرام دورود هفت هزار تن در سال، چواری پنج هزار تن و شهرک شهید بروجردی ۱۵ هزار تن است و در صورت تخصیص اعتبار کامل تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان تصریح کرد: هم اکنون نیز دو شهرک گلخانه‌ای در لرستان در حال تولید محصول‌اند که یکی شهرک گیاهان دارویی چغاگرگ الیگودرز و دیگری شهرک جهاد دانشگاهی است که محصول آن سوپر فلفل صادراتی و محل صادرات آن کشور روسیه است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.