استحکام بخشی ریشه‌های درخت گردوی ۵۰۰ ساله اسفرجان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا گفت: درخت گردوی روستای اسفرجان با قدمت بیش از ۵۰۰ سال که برخی ریشه‌هایش از خاک بیرون آمده بود، استحکام‌بخشی و خاکریزی شد.

محمدحسن شبانی با بیان اینکه روستای اسفرجان با تاریخچه‌ای قدیمی در زمره مکان‌های دیدنی قرار دارد، اظهار داشت: یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر روستای اسفرجان درخت گردویی با قدمت بیش از ۵۰۰ سال است که در محله عرب‌ها قرار دارد و چنان عظیم است که برخی ریشه‌هایش از خاک بیرون آمده و همه اهالی احترام و قداست خاصی برای آن قائل هستند و نمادی از برکت و سرسبزی برای مردمان این دیار است و قطر آن به بیش از یک متر می‌رسد.

او بیان کرد: با توجه به حساسیت مردم نسبت به نگهداری از این درخت به عنوان میراث ماندگار طبیعی با کمک اهالی و دهیاری این روستا و با نظارت میراث فرهنگی شهرضا قسمت‌هایی از ریشه‌های قطور این درخت به دلیل قدمت و فرسایش خاک، بیرون آمده و خطر واژگونی داشت، استحکام‌بخشی و خاکریزی اطراف این درخت انجام شد.

شبانی با بیان اینکه درختان کهنسال گردوی این روستا با قدمتی بیش از دویست سال عمر، همچنان ثمر می‌دهند و زیبایی شگفت‌انگیزی دارند، افزود: این درختان با زیبایی خاص خود گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا گفت: شهرضا به لحاظ قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور همواره محور تردد هموطنان برای عزیمت به نقاط مختلف است و بر همین اساس طرح توسعه صنعت گردشگری روستایی در این شهرستان با محوریت روستا‌های برخوردار از امکانات و خدمات مناسب و همچنین دارای چشم‌انداز‌های طبیعی در دستور کار قرار گرفت و روستای اسفرجان روستای هدف گردشگری انتخاب شد.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، شناخت ظرفیت‌ها و زمینه‌سازی حضور بخش خصوصی برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری و تأمین امکانات مورد نیاز اقامتی و خدماتی و رفاهی برای گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار