نخستین داروخانه دولتی چگنی روز دوشنبه در بیمارستان امام خمینی شهر دوره (مرکز شهرستان) راه اندازی شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در آیین افتتاحیه این داروخانه افزود: این داروخانه طی برنامه ریزی ۶ ماهه در راستای توسعه خدمات دارویی، تسهیل دسترسی مراجعان به دارو‌های تخصصی و غیرتخصصی فعال شده است.

محسن اسدبیگی تصریح کرد: مساحت این داروخانه ۴۰ متر و با احتساب تامین دارو و دیگر تجهیزات مورد نیاز با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان راه اندازی شد و هم اکنون هفت نفر نسخه خوان و نسحه پیچ در کنار مدیر و معاون فنی در این مرکز خدمت می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح دارویار از ۲۳ تیرماه گذشته در تمام نقاط استان با موفقیت اجرایی شده است بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، ۳۶۶ قلم دارو به فهرست بیمه اضافه شده که از بهترین روش‌های پرداخت عادلانه یارانه دارو به مردم است و از هدر رفت منابع و قاچاق دارو جلوگیری می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در قالب این طرح، یارانه به انتهای زنجیره توزیع دارویی یعنی خود بیمار منتقل و امکان قاچاق مسدود شده بنابراین قیمت دارو در حال واقعی شدن است که هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف و مشکلات تهیه دارو را با سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا بلافاصله راهنمایی و پیگیری‌های لازم از طریق این سامانه انجام شود.

اسدبیگی همچنین در خصوص تامین سرم مورد نیاز برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی لرستان گفت: سهیمه ماهانه استان حدود ۱۸۰ هزار سرم است که ماه گذشته، درخواست آن به دلیل مصارف القایی و غیرمنطقی افزایش یافته بود، اما اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

۲۵۱ داروخانه، ۲۷ شرکت توزیع کننده و ۲۷۰ مرکز تجهیزات پزشکی در استان لرستان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.