رئیس سازمان بازرسی کل استان ایلام از معرفی ۵۹ نفر از متخلفان اداری دستگاه‌های اجرایی این استان به مراجع قضایی و همچنین برای ۱۰ نفر پیشنهاد تحت تعقیب کیفری خبر داد.

مهدی اصلانی کرچی رئیس سازمان بازرسی کل استان ایلام با بیان اینکه بازرسی یک سازمان نظارتی زیرمجموعه قوه قضاییه است که هدف اصلی آن توجه به اجرای صحیح قوانین است، اظهار داشت: در ۶ ماهه اول امسال برای ۴۹ نفر پیشنهاد تعقیب اداری، انضباطی و انتظامی و همچنین برای ۱۰ نفر پیشنهاد تحت تعقیب کیفری ثبت شده است.

وی با بیان اینکه برای ۸۴ نفر از مسئولان که در سنوات گذشته پیشنهاد تعقیب اداری، انضباطی و انتظامی داشته و تخلفات آن‌ها محرز شده بود، افزود: در نیمه اول امسال احکام قطعی آن‌ها صادر شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل استان ایلام ادامه داد: برای یک مدیرکل، یک معاون، ۱۱ رئیس اداره، ۲ شهردار و ۲۳ کارشناس حکم اخطار و توبیخ همراه با درج در پرونده کاری صادر شده است.

اصلانی در بخش دیگر سخنان خود در مورد احکام کیفری افزود: در این مدت (نیمه نخست امسال) ۱۵ نفر شامل سه نفر رئیس اداره و هشت نفر کارشناس محکومیت کیفری در دادگاه بدوی و تجدید نظر و چهار نفر رئیس اداره و کارشناس (هر کدام ۲ نفر) نیز حکم جلب کیفرخواست به دادرسی داشتند.

بازرس کل استان ایلام گفت: حکم اخطار و توبیخ بدون درج در پرونده کاری برای ۲ معاون، ۱۴ رئیس اداره و ۱۳ کارشناس صادر شد و ۲ معاون، ۲ رئیس اداره و پنج کارشناس نیز کسر از حقوق شدند.

وی گفت: یک رئیس اداره و یک بازرس تنزل پست و یک بازرس هم بازخرید شدند و ۲ رئیس اداره هم حکم محرومیت دائمی از انتصاب به پست‌های مهم و حساس را دریافت کردند و یک مدیرکل سابق و ۲ بازرس هم به طور دائم از کار اخراج شدند.

اصلانی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های مهم سازمان بازرسی، پیگیری پرونده تخلفاتی سنوات گذشته است، خاطرنشان کرد: پیگری‌ها تا زمان حکم نهایی از سوی محاکم قضایی توسط بازرسان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.