رئیس جمهور روسیه در دیدار با بن زاید درباره کاهش تولید نفت اوپک پلاس گفت این تصمیم برای ایجاد ثبات در بازار‌های انرژی گرفته شده و علیه کشوری نیست.

یک هفته پس از انتقاد واشنگتن از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش شدید تولید نفت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه بیان کرد که مسکو علیه کسی در بازار‌های انرژی کار نمی‌کند.

به گزارش تی‌آر‌تی، پوتین امروز سه شنبه در دیدار با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات در سن‌پترزبورگ گفت هدف روسیه ایجاد ثبات در بازار‌های انرژی و اطمینان از متعادل بودن عرضه و تقاضاست.

پوتین همچنین تاکید کرد: «ما فعالانه در چارچوب اوپک پلاس کار می‌کنیم. من می‌دانم موضع شما، اقدامات ما و تصمیمات ما علیه کسی نیست، ما این کار را نمی‌کنیم و به گونه‌ای پیش نمی‌رویم که برای کسی مشکل ایجاد شود».

او افزود: اقدامات ما با هدف ایجاد ثبات در بازار‌های جهانی انرژی است تا هم مصرف کنندگان منابع انرژی و هم دست اندرکاران تولید احساس آرامش، ثبات و اطمینان داشته باشند.

پیش از این، رسانه‌ها از سفر رئیس دولت امارات به روسیه و دیدار با پوتین خبر داده بودند. گفته شده بود روابط بین دو کشور، تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین تحولات منطقه از موضوعات گفتگوی طرفین خواهد بود.

در روز‌های اخیر، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش شدید تولید نفت جنجال برانگیز شده است. رسانه‌ها از تیره شدن روابط آمریکا و عربستان خبر داده اند و گفته می‌شود روابط سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس با آمریکا نیز متشنج شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار