«ریچارد بلومنتال»، نماینده مجلس سنای آمریکا با معرفی طرحی خواستار توقف فروش سلاح‌های آمریکایی به عربستان سعودی شده است.

«ریچارد بلومنتال» نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا در پیامی توییتری در طرحی خواستار توقف فروش سلاح به عربستان شد و نوشت: «این طرح ساده اما فوری، فروش سلاح به عربستان سعودی را بعد از تصمیم بسیار آزاردهنده و مخرب آن‌ها در همسویی با روسیه در این مقطع تاریخی متوقف می‌کند.»

در روز‌های اخیر، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش شدید تولید نفت جنجال برانگیز شده است. رسانه‌ها از تیره شدن روابط آمریکا و عربستان خبر داده اند و گفته می‌شود روابط سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس با آمریکا نیز متشنج شده است.

سناتور آمریکایی نوشت: «سعودی‌ها بایستی قطع عرضه نفت را به عقب برگردانند. این تصمیم به حمله روسیه کمک می‌کند، اقتصاد دنیا را با مخاطره مواجه کرده و به افزایش قیمت سوخت در ایستگاه‌های سوخت آمریکا منجر می‌شود. ما نمی‌توانیم فناوری‌های بسیار حساس را به کشوری ارسال کنیم که خودش را در صف یک دشمن تروریستی شنیع قرار می‌دهد.»

این سناتور آمریکایی پیش‌تر هم در توییتی نوشته بود: «آمریکا نباید این نوع سامانه‌های راهبردی دفاعی را در اختیار یکی از متحدان بزرگترین دشمن ما قرار دهد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۵:۰۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
امریکا اگر در گفتار صادق باشد باید در رفتار هم صداقت داشته باشد. امریکا از محاصره یمن دست بردارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
اگه عربستان و ایران و عمان و... کلا شرق و صادرکنندگان نفت باهم متحد بودن والا آمریکا و اروپا و... همه جلوشون زانو میزدند و التماس میکردند !
اما چه فایده که همین آمریکا و اسرائیل و اروپا جنگ افروزی میکنند و بین این کشورها تفرقه میندازن و خودشون سودشو میبرن !
واقعا الان داره زمستون میاد این کشورها نفتشونا کم کنند میتونن هر شرایطی که بخوان بر آمریکا واروپا بگذارن و اونها هم مجبورن قبول کنند واگرنه غیر اینکه آمریکا و اروپا کلا هم مردمش هم کشورشون بهم میریزه کلا اقتصادشونم میترکه !
کاش یه کم فهم داشتن این عربستانی های مفت خور و حالا با تهدید ندادن سلاح و... عقب نکشن .. نفت مهمتر از سلاحه .. ! سلاح درسته اثر داره و تخریب و.. ولی نفت و گاز نباشه اصلا زندگی نمیتونن بکنند چه برسه سلاح بخوان بدن یا ندن !
روسیه هم قشنگ صبر کرده تا زمستون بشه و اونوقته که تحریمهائی که مثلا هربا ده تا ده تا براش اعمال کردن بعد هربارصد تا صدتا برمیدارن و التماسم میکنن !
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۲۰ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
عربستان داره با آمریکا ایران و روسیه را بازی میده کم کردن دو میلیونی نفت برای اینه که مثلا عربستان باروسیه بسته و ایران و یمن هم اقدامی نکنند چون حمله یمن باعث میشه تولید نفد بالای 5میلیون از تولید نفت کم می کند ایران نباید بازی بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
خفه شید دعوای زرگری شما مسخره و مضحکه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
منبع تغذیه اصلی خودشون هیچ وقت از دست نمی دهند در هر صورت لنگ پول عربستان هستند ومتاسفانه عربستان به جای صلح و دوستی با همسایگان با خرید سلاح پولش به حراج میزاره در صورتی که می تونست زیباترین کشور با امکانات بالا ومنطقه صلح باشه واز روی قدرت برخورد کنه وفعلا بیشتر از نقطه ضعف
آخرین اخبار