وزیر خارجه عربستان گفت روابط عربستان با آمریکا یک روابط راهبردی است و تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت یک تصمیم صرفاً اقتصادی بود.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان تأکید کرد که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، یک تصمیم اقتصادی صرف بوده که با اجماع همه کشور‌های عضو اتخاذ شده است.

فیصل بن فرحان در اظهاراتی تلویزیونی با اشاره به این‌که روابط واشنگتن و ریاض روابط راهبردی و قدیمی است گفت: «تصمیم اوپک پلاس صرفاً اقتصادی بوده و هیچ‌گونه جنبه سیاسی نداشته است.»

وزیر خارجه عربستان افزود: «کشور‌های عضو اوپک پلاس مسئولانه عمل کرده و تصمیم درستی را اتخاذ کرده‌اند. اوپک برای ایجاد ثبات در بازار و تحقق منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تلاش می‌کند.»

او تصریح کرد: «روابط ما با آمریکا راهبردی و پشتیبان امنیت و ثبات منطقه است. همکاری نظامی بین عربستان و آمریکا به برقراری ثبات در منطقه کمک کرده است.»

این مقام سعودی در ارتباط با مذاکرات تهران و ریاض هم گفت: این رایزنی‌ها هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده و در انتظار دور ششم مذاکرات هستیم.

چند روز پیش کشور‌های عضو سازمان کشور‌های تولید کننده نفت «اوپک پلاس» باتوجه به شرایط موجود بازار تصمیم گرفتند تا میزان تولید نفت را به میزان دو میلون بشکه در روز کاهش دهند که این تصمیم واکنش کشور‌های اروپایی و به ویژه واکنش آمریکا را به دنبال داشت؛ به گونه‌ای که رئیس‌جمهور آمریکا سازمان اوپک را به جانبداری از روسیه متهم کرد و وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که واشنگتن در پاسخ به این تصمیم گزینه‌های متعددی را بررسی خواهد کرد. قانونگذاران کنگره نیز به دنبال طرح قانونی برای بازنگری در روابط آمریکا با عربستان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۱۶:۲۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
از بس خون مردم مظلوم یمن رو ریختن قیافشون از انسان بودن داره خارج میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
گفته همکاری آمریکا و عربستان به ثبات منطقه کمک کرده است خخخخخ
مردک نمیفهمه اصلا چی میگه..!
اینهمه جنگ و کشت و کشتار که هم آمریکا هم خود این سعودیهای نکبت به پا کردن شد ثباط ؟!
والا اگه ایران نبود آمریکا دونه دونه کشورهای منطقه را چه خودش چه نیروهای نیابتیش مثل داعش و.. را بلعدیده بودن حالا ثباطمنطقه شد دس رنج سعودی و آمریکا ؟!
حالا شما عوضیها اینهمه بیگناه یمنی را کشتید و اینهمه ترور و شبکه هاتون و... غیر راحتتر کردن کار آمریکا که بخواد جولان بده و هی تعیین تکلیف کنه و تحریم علیه این و اون غلط دیگه ای هم کردید؟!
اصلا خود همین مردک عکسشو بگذاری روی قندون والا بچه ها جرات نمیکنند دیگه سمت قند برن ..! حالا همین شده مدافع ثباط منطقه ..خخ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
رحمت خدا بر شما هم وطن بصیر موید باشید
آخرین اخبار