رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:با کسانی که در اغتشاشات أخیر جامعه در صدد آشوب و ناامنی بودند برخورد قاطع و پشیمان کننده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه هم اندیشی قضایی و انتظامی استان که به مناسبت هفته فراجا در سالن آمفی تئاتر دادگستری استان برگزار شد، گفت: مهمترین وظیفه و مأموریت نیروی انتظامی ایجاد نظم و امنیت در جامعه است.

او در این جلسه که دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری کل، روسا و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی، فرمانده انتظامی استان، معاونین و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها نیز حضور داشتند، با بیان اینکه موضوع امنیت در جامعه از نگاه مقام معظم رهبری که در دانشکده افسری تأکید داشتند و هم از حیث قوانین جاری و مطالبه عمومی مقوله با اهمیتی است که دشمنان نیز بر این امر متمرکز هستند که با تمام توان و صرف هزینه‌های کلان وبا اغتشاش و آشوب امنیت حاکم در جامعه را برهم بزنند و این امر محقق نخواهد شد و در این قضیه اغتشاش‌ها دشمن زیان کرده و هزینه‌های کلانش بیهوده صرف شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه به پرونده اغتشاشگران در استان به موقع و برابر قانون با قاطعیت رسیدگی خواهد شد، گفت: با کسانی که در اغتشاشات أخیر جامعه در صدد آشوب و ناامنی بودند برخورد قاطع و پشیمان کننده خواهد شد.

او ادامه داد: امنیت گوهر گرانبهایی است که هرجامعه‌ای از آن برخوردار شد سعادتمند است و به حمد الله و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و هدایت‌های پیغمبر گونه ایشان و تلاش نیرو‌های مخلص و جان برکف و خود مردم عزیز امروز امنیت در جامعه برقرار است.

صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی مقتدر در مواجه با حوادث گوناگون در کشور برای دفاع از نظام، دین و کشور سینه سپر می‌کند؛ چرا که این نیرو‌ها وابسته به یک نظام، ولی فقیه است و همه از حضور مقتدرانه نیرو‌های مخلص در ایجاد امنیت در کشور بویژه اغتشاشات اخیر قدردانی می‌کنیم.

او افزود: در اغتشاشات أخیر در استان با اقدامات متفاوت صورت گرفته و حضور نیرو‌های جان برکف در میدان و کف خیابان کمترین خسارت به اموال عمومی و شخصی مردم وارد شد که این امر در کشور بسیار مهم و قابل توجه است و ما به داشتن چنین نیرو‌های مخلصی افتخار می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری زنجان با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی از اقتدار نیروی انتظامی حمایت و پشتیبانی می‌کند، افزود: جایگاه مقتدر این مجموعه باید حفظ شود و نیروی انتظامی قوی تضمین کننده امنیت جامعه است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مأموریت‌های نیروی انتظامی در حوزه ضابط است، ادامه داد: بر اساس آمار موجود امروز سرقت جرم اول استان زنجان است که ضابطین بایستی اقدامات لازم برای جمع آوری آثار سرقت، شناسایی و دستگیری به موقع سارق و کشف اموال انجام دهند تا اموال مسروقه به موقع به مالباختگان اعاده شود.

سردار طراقیه فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه نزدیک به ۲ هزار مأموریت بر عهده فراجا می‌باشد، افزود: بخش زیادی از این وظایف در حوزه ضابط و همکاری و اجرای دستورات قضایی است.

او با بیان اینکه بسیاری از اقدامات فراجا در استان در سایه حمایت‌های قضایی انجام می‌شود، گفت: در اغتشاشات أخیر در استان همراهی و هم افزایی رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان، مدیریت امور و با هوشیاری و حضور به هنگام نیرو‌های انتظامی کمترین خسارت و آسیب در کشور داشتیم که جای تشکر دارد.

در پایان مراسم با اهداء لوح از زحمات و تلاش‌های خالصانه فرمانده انتظامی استان، جانشین فرماندهی، رییس سازمان عقیدتی انتظامی، معاونین و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها تقدیر بعمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.