عضو شورای اسلامی شهر اراک می‌گوید با وجود اینکه نرخ سرویس مدارس اراک بالاتر از شهر‌های دیگر است، اما رانندگان تبعیت نمی‌کنند.

علی چگینی عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: با وجود اینکه نرخ مصوب شورای اسلامی شهر اراک برای کرایه سرویس دانش‌آموزان نسبت به دیگر شهر‌ها بالاتر است و قیمت مناسبی برای ذی‌نفعان در نظر گرفته شده است، اما برخی از رانندگان همچنان از این قیمت‌گذاری پیروی نمی‌کنند.

چگینی افزود: معضلات موجود باعث عملیاتی نشدن این قانون و بلاتکلیفی والدین شده است و می‌طلبد دستگاه‌هایی همچون شهرداری و فرمانداری با رایزنی‌هایی محدودیت‌های موجود برای خودرو‌های اسنپ و آژانس را رفع می‌کردند تا بسیاری از معضلات موجود در این زمینه رفع شود.

او اضافه کرد: ماده ۱۸ که متشکل از نماینده شهرداری، نماینده آموزش و پرورش، نماینده انجمن اولیا و مربیان برای قیمت‌گذاری سرویس رفت و آمد مدارس پیشنهادی را در دو فقره به شورای اسلامی شهر اراک ارائه داد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد۲۵۰ هزار تومان برای طی کردن مسیری با شعاع سه کیلومتر با خودروی سواری در نظر گرفته شده و به تصویب نهایی رسیده است و بابت هر کیلومتر ۱۰ درصد به قیمت اضافه می‌شود.

او گفت: عوامل متعددی دست به دست هم داده و این معضل را به وجود آورده است، از جمله اینکه در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا مبالغ گزافی از والدین برای جابجایی دانش‌آموزان گرفته شده و رانندگان در این زمینه متوقع شده و قیمت‌های بسیار بالایی را به خانواده‌ها پیشنهاد می‌دهند.

چگنی افزود: در خصوص لزوم توجه به فراهم کردن رضایت خاطر شهروندان، اضافه کرد: در حال حاضر نیز شهرداری می‌تواند با نظارت بر تاکسی‌های سطح شهر بر نحوه قیمت‌گذاری برای سرویس رفت و آمد مدارس کنترل داشته باشد، چرا که مشکلات موجود نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

او با اشاره به آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با آموزش و پرورش، گفت: در همین راستا سازمان حل و نقل بار و مسافر شهرداری آمادگی خود برای ارائه حدود ۱۰ میدل باس به عنوان سرویس رفت و آمد مدارس به آموزش و پرورش را اعلام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.